رئيس جمهور ونزوئلا پيامي را به نشست تهران فرستاد که در اين پيام دخالتهاي خارجي در سوريه را محکوم کرده است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم؛ نيکولاس مادورا وزير خارجه ونزوئلا پيام رئيس جمهورش را در اجلاس سران عدم تعهد قرائت کرد.

هوگوچاوز رئيس جمهور ونزوئلا در اين پيام ضمن انتقاد از ساختار ناعادلانه و نامتناسب جهاني تاکيد کرده است که بايد ساختار اقتصادي و مالي جديدي در جهان به وجود آيد.

هوگوچاوز در اين پيام آورده است که مراکز قدرتهاي بزرگ به دنبال تحميل مدل خود به کشورهاي ضعيف هستند .

وي همچنين خطاب به جنبش عدم تعهد بيان کرده که چرخش جديدي در اين جنبش آغاز شده است.

هوگوچاوز با تاکيد بر اينکه بايد ساختار سازمان ملل اصلاح شود آورده است که اين تغيير ساختار شامل محتوا هم مي شود و کشورهاي عدم تعهد مي توانند به دنيا نشان دهند که در سازمان ملل نقش موثري دارند.

وي گفت: انتخاب دبير کل در سازمان ملل بايد بر عهده تمامي کشورها باشد نه چند کشور خاص. 

چاوز در اين پيام تاکيد مي کند که مديريت جهاني بايد چند قطبي باشد و همچنين دخالتهاي خارجي در سوريه را محکوم کرده است.

رئيس جمهور ونزوئلا با اشاره به تلاش برخي گروههاي مذور براي ساقط کردن دولت اسد بيان کرده که بايد به حاکميت اين کشور احترام بگذاريم و ونزوئلا تلاش گروههاي مذور را براي ساقط کردن حکومت بشار اسد محکوم مي کند.

وي درباره مردم فلسطين نيز در اين پيام تصريح کرده که ونزوئلا از آرمان هاي مردم فلسطين حمايت مي کند و خواهان ايجاد کشور مستقل فلسطيني است.

هوگوچاوز اعمال اسرائيل در فلسطين را غير قانوني بيان کرده و افزوده که فلسطين بايد به عنوان يکي از اعضاي سازمان ملل به رسميت شناخته شود.

هوگوچاوز با اشاره به ضرورت تغيير نظام بين الملل در اين پيام بيان کرد که کشورهاي نم مي توانند رهبري خود را در دنيا داشته باشند و ما يک بلوک بسيار قوي هستيم.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: تهران ، ونزوئلا ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار