به دليل عدم حمايت مسئولان از هنرمندان نگارگر،اغلب آثار آنها در حراج هاي عربي با مبالغ بالا بفروش مي‌رسد.

علي اصغر نقاشيان،هنرمند نگارگر درخصوص هنر نگارگري به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: نگارگري اين واژه مقدس و عرفاني،در واقع تصاويري هستند كه عارف هنرمند در عالم خيال به ذهنش مي رسد.اين هنر مربوط به عالم قدس است و جمال حضرت عشق را نقش مي‌زند،اما "مينياتور" نگاهي زميني‌تر و متفاوت با نگارگري دارد و تمايز آن در نوع تفكر و نوع وحدت مربوط به مكاتب عالم است.
وي درادامه افزود:درآثار نگارگري‌هاي ايراني مي‌توان نگاه عارفانه مانند حركت دايره‌اي و خلاف جهت عقربه‌هاي ساعت كه همان حركت به دور كعبه مي‌باشد را مشاهده كرد اما در مينياتور اين ديدگاه متفاوت ونوعي تقليد است.
اين هنرمند ممتاز كشورمان درخصوص حراج‌هاي خارج از كشور (كريستي) بيان كرد:كشورهاي عربي بدليل نداشتن فرهنگ و هنر غني دراين عرصه به دنبال خريد آثار هنرمندان ما هستند تا بتوانند اين هنر ايراني را براي خود كنند.
وي با اشاره به عدم حمايت مسئولان از هنرمندان نگارگر گفت:هنرمندان ما به دليل داشتن مشكلات مالي و عدم توجه مسئولان به برطرف كردن نيازهاي آنها آثار خود را در جشنواره‌هاي عربي به نمايش مي‌گذارند كه بسيار مورد استقبال قرار مي‌گيرد و مبلغ‌هاي خوبي بابت فروش اين آثار دريافت مي‌كنند كه در ايران حتي نيمي از آن به هنرمندان ما داده نمي‌شود.
نقاشيان درباره جهاني شدن نگارگري اذعان داشت:براي معرفي و پيشرفت اين هنر در جهان مسئولان ابتدا بايد مسائل مربوط به اين هنر را دركشورمان حل كنند براي مثال امور مربوط به مديريت و آموزش نگارگري بايد افراد متخصص كه اين هنر را خوبي مي‌شناسد،واگذار شود تابتوان با رفع مشكلات نگارگري، اين هنر را به جايگاه واقعي و شايسته درايران و جهان رساند./ه
برچسب ها: نگارگران ، ایرانی ، حراج ، عربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار