مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از حضور 320 هنرمند ایرانی و 40 هنرمند خارجی از 21 کشور در نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در نشست خبری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان 14 تا 17 شهریور با حضور 320 هنرمند ایرانی و 40 هنرمند خارجی از 21 کشور در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش آزاد و موضوعی جوانان و بیداری اسلامی، جوان و هویت ملی و عفاف و حجاب در رشته های خوشنویسی، حجم، عکاسی، نگارگری، کاریکاتور، طراحی، نقاشی، طراحی پوستر و تصویرسازی برگزار می شود.

منتظری با اشاره به تفاوت های نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان، تصریح کرد: افزایش رشته تصویرسازی، افزایش کشورهای شرکت کننده، توجه ویژه به بعد آموزش علمی جشنواره، دعوت از چهره های با تجربه جشنواره دوره های قبل در کنار هنرمندان، توجه به کارهای تولیدی، خریداری کارهای فاخر جشنواره و حمایت از هنرمندان و حضور برگزیدگان جشنواره در رخدادهای ملی و بین المللی از تفاوت های جشنواره امسال است.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال یک اثر فاخر تجسمی در مراسم افتتاحیه نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور دکتر شاه آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره حضور 21 کشور در این جشنواره، گفت: کشورهای تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، کویت، زیمباوه، ایتالیا، کنیا، ارمنستان، بنگلادش، افغانستان، کره جنوبی، سنگال، تونس، اتریش، پاکستان، سوریه، گرجستان، مجارستان، سوئد و ترکیه از جمله کشورهای شرکت کننده در نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان استان گلستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های جشنواره مبتنی بر کار حضوری و خلاق است و در مدت دو روز هنرمندان شرکت کننده باید آثار خود را خلق و پس از پایان زمان مقرر به قضاوت داوران بسپارند.

منتظری از برگزاری دو ورک شاپ خیابانی در شهرهای گرگان و گنبدکاووس خبر داد و گفت: ورک شاپ گرگان با موضوع عفاف و حجاب و جوان و بیداری اسلامی و دفاع مقدس با حضور 50 هنرمند داخلی و خارجی در پارک شهر و گنبد کاووس با موضوع برج جهانی قابوس و ثبت جهانی آن برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های روز افتتاحیه نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان، فوق برنامه های این جشنواره را؛ تجدید عهد با آرمان های شهدا، رونمایی از یک اثر تولیدی در مراسم افتتاحیه، کارگاه آموزشی، ویژه برنامه در باشگاه پهلوانان پوریای ولی با هننمایی هنرمندان گلستانی و تور استانگردی برشمرد.

منتظری اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه این رخداد هنری و بین المللی دکتر شاه آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خرمشاد، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در مراسم اختتامیه دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور می یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص بخش های نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: این جشنواره در دو بخش رسمی و مسابقه و بخش ویژه برگزار می شود که بخش ویژه با موضوع جوانان و بیداری اسلامی است.

وی با اشاره به جوایز هنرمندان برتر جشنواره نیز گفت: سقف جایزه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

منتظری با بیان اینکه در بخش بین الملل جشنواره حدود 43 کشور اعلام آمادگی کرده اند، افزود: بدلیل کمبود اعتبارات و ظرفیت های اقامتی استان، از 21 کشور برای شرکت در جشنواره دعوت شده است.

وی در پایان از برگزاری 12 جشنواره ملی و بین امللی تاپایان سال در استان خبر داد و گفت:جشنواره های بین المللی و ملی از اعتبارات استانی هزینه نمی شود بلکه از ردیف اعتبارات ملی هزینه می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.