دبیر هنری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: هنرنمایی و هم آوایی هنرمندان جوان در خلق آثار، تعاملات فرهنگی هنری، تقویت می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، سعید فلاح فر، دبیر هنری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: هماهنگی و ایجاد کارگاه‌های عمومی هنر و ارتباط اساتید با هنرجویان، یکی از مهمترین بخش‌های پیشرفت این جشنواره هاست و هنرمندان داخلی و خارجی در این فضای صمیمانه به خلق آثار هنری می پردازند.

وی افزود: مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت استانداری گلستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل استان ها، به منظور رقابت در عرصه خلاقیت های هنری، ارتقای سطح تخصصی هنرجویان و با هدف تربیت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور و جوانان دیگر کشورها، با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان سرشناس در رشته های مختلف هنرهای تجسمی اقدام به برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان می نماید.

فلاح فر تصریح کرد: این جشنواره، فرصت مناسبی است برای طرح مباحث نوین و ارائه مبادله تجربیات جدید در باب هنرهای تجسمی به وجود آمده، که هنرجویان شرکت کننده در طول جشنواره در کارگاه های تخصصی به صورت رقابتی شرکت و در پایان، نفرات برگزیده توسط هیئت داوران معرفی می شوند.

دبیر هنری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در رشته های: طراحی- نقاشی(اکرولیک– رنگ روغن روی بوم)- ارتباط تصویری(پوستر)- حجم(گچ و گل و سفالگری)- کاریکاتور- نگارگری(مینیاتور)-خوشنویسی(نستعلیق)- عکاسی- تصویر سازی برگذار می شود.

فلاح فر افزود: بخش طراحی مطابق نظر اساتید ممکن است در فضاهای سرپوشیده، ذهنی و یا در فضای باز طبیعت برگزار و در بخش کاریکاتور، یک برگزیده در رشته چهره و دربخش نگارگری یک برگزیده در رشته تذهیب و در بخش خوشنویسی یک برگزیده در رشته خلاقه معرفی می شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.