کارشناس اقتصادي گفت: با فرهنگ سازي و بهبود سطح کيفي محصولات و خدمات توليد در داخل مي توان بستر را براي توسعه اقتصادي کشور هموار کرد.

محمد حسين فاتحي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه بخش خصوصي از توانايي هاي بالايي براي سرمايه گذاري در عرصه ي اقتصادي ايران برخوردار است، افزود: بايد تمهيداتي اتخاذ شود تا فضاي مناسب براي سرمايه گذار بخش خصوصي در اقتصاد مقاومتي فراهم شود.
وي با بيان اينکه ايران در مقايسه با ساير کشورهاي منطقه از منابع طبيعي غني و مطلوبي چون خاک حاصلخيز و آب با کيفيت بهره مي برد، افزود: بخش خصوصي بايد با سرمايه گذاري در بخش کشاورزي و بخش صنعت به تقويت آن ها پرداخته و زمينه و بستر لازم را براي رشد و توسعه ي اقتصاد کشور فراهم کند.
اين کارشناس مسائل اقتصادي همچنين در ادامه با تاکيد بر اينکه بهبود فضاي کسب و کار نيازمند هماهنگي و نظارت ميان توليدکننده و مصرف کننده است، تصريح کرد: توليدکننده و مصرف کننده مانند زنجيري به يکديگر متصل هستند که تقويت هرکدام موجب تقويت طرف ديگر و تضعيف هرکدام موجب ضعف و زيان طرف ديگر مي شود.
فاتحي در پايان خاطر نشان کرد: بايد تمهيداتي صورت گيرد تا ضمن نظارت و کنترل بر عملکرد انضباط مالي، از هزينه هاي غير ضروري کاسته و با صرفه جويي و استفاده ي بهينه و صحيح از منابع مالي در جهت حفظ و نگهداري آن گام برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار