معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی گفت: صنعت بیمه نقش بسزایی در تحقق و تقویت اقتصاد مقاومتی كشور داشته و حامی تولید و سرمایه گذاری های كلان ملی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک 'ابوالقاسم نصراللهی' در مراسم معارفه رییس شورای هماهنگی بیمه های استان مركزی در اراك افزود: بعد امنیتی و اقتصادی بیمه در جامعه از اولویت خاصی برخوردار است كه باعث ایجاد آرامش و ثبات در بین اقشار مختلف می شود.

وی اظهار كرد: بیمه راهگشا و سدی محكم بر علیه بسیاری از زیان ها و خسارات احتمالی و غیر مترقبه است كه نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بیان كرد: یكی از راه های تقویت پایه اقتصادی جامعه در بخش های مختلف شامل خانگی، صنعتی و تجاری استفاده از بیمه های مرتبط است.

نصراللهی توضیح داد: با توجه به موقعیت ایران در جهان برنامه ریزی بلند مدت و مستحكم باید از سوی همه مردم انجام شود و یكی از آنها استفاده از بیمه در زندگی است.

معاونت امور استان های شركت بیمه دانا گفت: توسعه فناوری های نوین در صنعت بیمه از نیازهای اساسی در جامعه كنونی است كه با بهره گیری از دانش متخصصان و كارشناسان این حوزه امكان پذیر است.

'سعید گلستانه' افزود: استفاده از پتانسیل های مختلف مردمی و دولتی بهترین روش در توسعه این صنعت و ترویج فرهنگ آن است.

وی اظهار كرد: توسعه شركت های ارزیاب خسارت در استان ها از برنامه های در دست اجرای بیمه مركزی است كه مقدمات آن تهیه شده است.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مركزی نیز گفت: با اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی بیمه های خصوصی تقویت و رشد چشمگیری داشته اند كه این امر گام بلندی در توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

'حسن میرزاخانی' ادامه داد: استان مركزی به لحاظ صنایع مادر و تخصصی نیازمند خدمات بیمه ای متعدد است كه هم اكنون متاسفانه برخی از صنایع با شعب دیگر استان ها قرارداد دارند.

وی یادآور شد: شعب بیمه ها نیز در استان باید سعی در جذب 100 درصد ظرفیت ها كنند و رضایت عمومی را در فرایند پرداخت خسارت ها جلب نمایند.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مركزی عنوان كرد: رعایت اخلاق حرفه ای در تعاملات كاری از نكات مورد توجه در حوزه بیمه است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان مركزی گفت: این استان دارای دو هزار و 534 واحد كوچك و بزرگ صنعتی است كه در حوزه های مختلف فعالیت می كنند.

'حسن محمدیان' افزود: استان مركزی از لحاظ توسعه یافتگی رتبه چهارم را در كشور داشته و این در حالی است كه حدود یك و هشت دهم درصد از مساحت و یك و 9 دهم درصد از جمعیت كشور را دارد.

وی اظهار كرد: سرانه صادرات صنعتی استان بالغ بر 415 دلار و سهم استان در تولید ناخالص داخلی دو درصد است.

رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان مركزی عنوان كرد: سهم حق بیمه وصولی استان نسبت به كشور یك و چهار دهم درصد و سهم خسارت پرداختی یك و شش دهم درصد است.

محمدیان اضافه كرد: هم اكنون ضریب نفوذ بیمه در استان مركزی یك و چهار دهم درصد است كه نسبت به میانگین كشوری (یك و نیم درصد) پایین تر است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.