به همت اتاق بازرگانی اصفهان تاریخ حرف، صنایع وتجارت اصفهان نوشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام این خبر گفت: تاریخ حرف، صنایع و تجارت اصفهان در شش مجلد شامل، تاریخ اصفهان پیش از اسلام، دوره اسلامی از آغاز تا دورهمغول، از دوره مغول تا عصر صفویه،دوره قاجاریه و دوره پهلوی نوشته می‌شود.

«خسرو کسائیان» در حاشیه امضای قرارداد این طرح تحقیقاتی با دانشگاه اصفهان اجرای این طرح را در راستای تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان دانست و گفت:اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی همواره تلاش می‌کند که با مراکز آموزشی و تحقیقاتی ارتباطات خود را با هدف رفع مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی و همچنین ایجاد فضای جدید اقتصادی در استان تقویت سازد.

وی اتاق اصفهان را یکی از قدیمی‌ترین اتاق‌های بازرگانی کشور دانست و گفت:تاسیس اتاق اصفهان به بیش از 90 سال قبل بر می‌گردد و جمع آوری فعالیت‌های صورت گرفته در اتاق می‌تواند برای آیند‌گان راهگشا باشد.

وی تاریخ را چراغی برای آینده توصیف کرد و گفت: وقایع تاریخی همواره می‌تواند برای آینده مسیر را روشن کند و ریشه‌های تاریخی گذشتگان را به جوانان یادآوری می‌کند.

وی نگاه بعضی کشورها را به تاریخ ایران را قابل نقد دانست و گفت:تدوین تاریخ اصفهان و سایر شهرهای ایران و ترجمه آن به زبان‌های روز دنیا می‌تواند اقدام عملی در اصلاح نگاه این کشورها به ایران باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اصفهان در حاشیه امضای قرارداد تاریخ حرف اصفهان گفت: تدوین تاریخ صنعت اصفهان یک اقدام فرهنگی اتاق بازرگانی در راستای کمک به تاریخ و فرهنگ اصفهان است.

«محمد ربانی» از مسوولان اتاق بازرگانی خواست که موضوعات مورد اولویت واحدهای صنعتی استان را در قالب موضوع پایان نامه دانشجویان ارایه کنند و تصریح کرد:حمایت از پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا توسط واحدهای صنعتی می‌تواند مسایل آنان را از دریچه علمی مورد تحقیق و پژوهش قرار داد.وی استفاده از توانمندی دانشجویان را فرصتی مناسب برای واحدهای صنعتی جهت نوآوری و رفع مسایل واحدها دانست و گفت:دانشجویان در اثر این قبیل فعالیت‌های تحقیقاتی انگیزه بیشتری جهت ادامه تحصیل و حضور در واحدهای صنعتی را پیدا می‌کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.