میرعامل آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: برای تکمیل طرح آبرسانی از سد گاوشان به شهر کرمانشاه به 200میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کهریزی با اعلام اینکه تا کنون 141 میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده، گفت: با توجه به نیازهای آبی شهر کرمانشاه و زمان بر بودن اجرای کامل طرح، آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان را فازبندی کردیم که فاز اول آن در حال حاضر به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر آب کافی برای تامین نیازهای شهروندان از سد گاوشانبه محل تصفیه خانه فعلی کرمانشاه می رسد و بخش اعظم مشکل کمبود آب شهر کرمانشاهمرتفع شده است.

کهریزی ظرفیت تامین آب این طرح را 63 میلیون مترمکعب در سال بیان کرد وگفت: برای آبرسانی به شهر کرمانشاه 70 کیلومتر خط لوله انتقال اصلی و 30 کیلومتر خطوط بین شبکه ای اجرا شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمانشاه افزود : آبرسانی به شهر سنقر از سد سلیمانشاه در دو فازموقت و دائمو آبرسانی به شهر پاوه از چشمه هانیکوان از جمله این برنامه ها می باشد .

وی گفت: از این 5/7 میلیارد متر مکعب تنها 5/3 میلیارد آن برای استان قابل بهره برداری می باشد و مابقی به دلیل نداشتن توجیهات اقتصادی و یا اختصاص آن به مصرف کنندگان پایین دست قابل برداشت نیست همچنین میزان پتانسیل آبهای احیا شونده استان را نیز یک میلیارد و 150 میلیون متر مکعب بیان کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.