وزير امور خارجه فرانسه امروز اعتراف كرد كه ايجاد منطقه حائل در سوريه مساله‌اي بسيار پيچيده و نيازمند ايجاد منطقه پرواز ممنوع به طور جزئي است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ "لوران فابيوس" اعتراف كرد كه ايجاد منطقه حائل در سوريه آن گونه كه "فرانسوا اولاند" رييس جمهور فرانسه روز دوشنبه گذشته پيشنهاد كرده بود، مساله اي بسيار پيچيده است و نيازمند ايجاد منطقه پرواز ممنوع به صورت جزئي دارد.

فابيوس در گفت و گو با راديو "فرانس اينتر" افزود: اگر اين افراد (آوارگان) در مناطق آزاد شده و تحت سلطه ارتش آزاد سوريه جمع شوند، حمايت از آنان ضروري خواهد بود و اين به معني ايجاد منطقه حائل خواهد بود. در حال حاضر ما به اين مساله فكر مي كنيم زيرا مساله بسيار پيچيده است و ايجاد چنين منطقه‌اي بدون موافقت ترك‌ها و ديگر كشورها ناممكن است.

وي هر چند نامی از دیگر کشورها نبرد، اما در ادامه با بیان اینکه اما ما خواهان پيشبرد امور و براندازي بشار (اسد) در اسرع وقت و در عين حال ايجاد راه حل‌هاي انسان دوستانه هستيم، اين رويكرد را موضوع نشست وزارتي شوراي امنيت دانست كه به درخواست فرانسه، فردا در نيويورك برگزار خواهد شد.

وزير امور خارجه فرانسه سپس با اعتراف به اين كه "ايجاد منطقه حائل بدون ايجاد منطقه پرواز ممنوع، محال و غيرممكن است" در عين حال گفت: براي تضمين حمايت (از آوارگان) بايد ابزاري ضد هوايي و ابزار هوايي در اختيار داشته باشيم."

وي افزود در ادامه تاکید اين مساله اي است كه نيروي هوايي فرانسه به تنهايي نمي تواند به آن مبادرت كند، چند روز پیش یکی از فرماندهان سابق نیروی هوایی فرانسه گفته بود که مساله سوریه نشان داد نیروی هوایی فرانسه بسیار ضعیف است تا جایی که نمی‌تواند در مساله سوریه ورود کند.

فابيوس در ادامه با تاكيد بر اين كه مجالي براي دور زدن شوراي امنيت وجود ندارد، خاطر نشان كرد: هر چند روسيه و چين در مدت يك سال و نيم پيش تاكنون سه بار از حق وتو استفاده كرده‌اند اما ما همچنان به ضرورت حاكميت قوانين سازمان‌هاي بين‌المللي باور داريم. بنابراين در نشست فردا مسائل متعددي را مطرح خواهيم كرد كه از ميان آنها اين مساله خواهد بود كه آيا مي‌توانيم مناطق حائل ايجاد كنيم؟ .. ما در حال حاضر اين مساله را بررسي مي‌كنيم اما در عين حال، به صورتي ملموس دشواري اين مساله را درك مي‌كنيم.

وي يادآوري كرد كه در كشورهاي اطراف سوريه حدود 200 تا 300 هزار پناهنده سوري وجود دارند كه بر شمار اين تعداد، افزوده خواهد شد.

 سخنان وزیر امور خارجه فرانسه پس از آن صورت می‌گیرد که سران کاخ الیزه گفته بودند دولت انتقالی احتمالی که توسط مخالفان سوریه تشکیل خواهد شد را به رسمیت شناخت که با انتقاد تند برخی متحدان خود مانند آمریکا مواجه شد.

برچسب ها: فرانسه ، سوریه ، حائل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار