معاون وزير امور خارجه مصر با اشاره به تماس ميان دو كشور ایران و مصر براي از سرگيري روابط فيمابين گفت: دو كشور در مسير عادي سازي روابط حركت مي كنند و با فراهم شدن شرایط، دو طرف در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ " رمزي عز الدين" درمصاحبه با شبكه خبري العالم درحاشيه نشست وزراي جنبش غيرمتعهدها در تهران گفت: ایران کارآمدی نقش جنبش غیرمتعهدها را در سطح جهان تضمین و به پیشرفت آن کمک می کند.

وي با بیان این که  کارآمدی جنبش غيرمتعهدها یکی از چالش های پیش روی این جنبش بود گفت: مصر در سه سال گذشته نقشي فعال براي تضمين تداوم اين کارآمدی ايفا كرد و ما مطمئنيم كه ايران نیز چنين نقشي را ايفا مي كند.

عز الدین اظهار داشت به نفع همه كشوهاي عضو جنبش غيرمتعهدها است كه براساس اصولي كه اين جنبش بر پايه آن تاسيس شده است ، با يكديگر همكاري داشته باشند.وي تصريح كرد طرح مصر درباره بحران سوريه دربردارنده مرحله رايزني در چاچوب تامین منافع كشورهاي منطقه است.

 عزالدین افزود: اين طرح شامل دو موضوع ، توقف فوري درگيري ها و انتقال به مرحله سياسي است كه به ملت سوريه اجازه می دهد ،سرنوشت خود را آن گونه كه مي خواهد ، تعيين كند.

 معاون وزيرامور خارجه مصر اوضاع سوريه را تاسف بار توصيف كرد وگفت مردم سوريه قرباني اين اوضاع هستند و ريختن خون مردم صرف نظر از اينكه عاملان آن چه كساني هستند ، ادامه دارد.

وي با بيان اين كه در ماه هاي گذشته نقطه نظرات بسياري درباره قضيه سوريه مطرح شده است ، گفت اين تبادل نظرها به نتيجه نرسيده است.

عزالدین افزود مطرح كردن اين نقطه نظرها نشان دهنده باور به اين مسئله است كه به نفع همه كشورهاي منطقه است كه اوضاع سوريه باثبات باشد.وی با شفاف ارزیابی کردن موضع کشورش در قبال مسئله سوریه گفت:كشورش با هرگونه دخالت نظامی در امور سوریه مخالف است.

معاون وزير امور خارجه مصر درباره پيمان كمپ ديويد گفت: مصر كشوري است كه به تعهدات خود احترام مي گذارد و اين مسئله اي است كه ما بارها آن را اعلام كرده ايم و شخص رئيس جمهوري هم بر آن تاكيد كرده اند.
برچسب ها: ایران ، مصر ، روابط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار