نیویورک تایمز،از نقش سازمانهای جاسوسی CIA و MI-6 در روند تحولات سوریه ،برندازی نظام و سلطه بر استقلال این کشور پرده برداشت .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در پی انتشار یک مقاله توسط نیویورک تایمز این نشریه خبری  اعلام کرد سازمان CIA در تلاش است  که سلاح و مهمات بسیاری را به ارتش آزادی بخش سوریه که به القاعده مرتبط هستند برساند ، بعد از انتشار این خبر ،به دلیل فشار های سازمان جاسوسی آمریکا  پس ازگذشت پانزده دقیقه گزارش  مذکور حذف شد.در نسخه تکمیلی این گزارش که در ساعت 19:45  منتشر شد اعلام شد:مامورین مخفی آمریکا در حال شناسایی افردی  هستند که از ارتش آزاد سوریه سلاح دریافت می کنند، تا بتوانند جلوی این کشتار ها را گرفته و به پایان این خشونت ها سرعت بخشند . رونوشت این دو نسخه متفاوت را می توان در سایت اصلی مشاهده کنید.تغییر عبارتها، گرچه به گونه هنرمندانه ای انجام شده،  اما  CIA را از تجهیز مستقیم شورشیان تبرئه می کند،

پیش تر باراک اوباما در پی دستوری به سازمان جاسوسی آمریکا کمک رسانی به ارتش آزای بخش را در الویت کاری آنها قرار داده بود . در این دستور  بر رساندن انوع سلاح های سنگین و نیمه سنگین و همچنین مهمات به شوریشان تاکید شده است .علیرغم ادعاهای عمومی سردمداران کاخ سفید، مبنی بر اینکه هیچ سلاحی از سوی آمریکا در اختیار شورشیان نگرفته است ، گزارشها حاکی از آن است که نشان می دهد نیرو های آمریکایی در مرز های ترکیه و اردن به شدت در حال تجهیز شورشیان هستند و برای سرنگونی بشار از هیج تلاشی فرو گذاری نمی کنند .

 این خبر  با گزارشی دیگر  از سوریه تکمیل می شود . این خبر می افزاید  امریکا تعداد زیادی از موشک ها زمین به هوا را به مرز های سوریه قاچاق کرده است تا شورشیان بتوانند در نهایت قدرت با ارتش سوری جنگیده و جنگ را از زمین به هوا بکشانند . 

نیویورک تایمز  بعدها گزارش روز 21 ژوئن در مورد اینکه سیا از مرزهای ترکیه با سوریه به شورشیان سوری اسلحه ردو بدل می کند را می پذیرد. با این حال می گوید که اسلحه ها توسط ترکیه ، عربستان سعودی و قطر برای شورشیان فرستاده می شوند و امریکا در حد یک مطلع است و نقشی در ارسال این سلاح ها ندارد . .تصمیم نیویورک تایمز به تغییر گزارش،مثال دیگری است از اینکه رسانه های طرفدار ناتو نگران مطرح شدن بیش از اندازه حمایت غرب از شورشیان با توجه به سوابق تروریستی آنان و دیگر اقدامات وحشیانه شان هستند.

برچسب ها: جاسوسی ، سرویس ، آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار