جشنواره بين‌المللي مستقل "افق نو" با دريافت 980 اثر از 72 كشور و بيش از 80 اثر سينمايي نسبت به جشنواره فيلم فجر از برتر بالايي برخوردار است.

محمد طيب،دبير جشنواره مستقل "افق نو" درخصوص برتري اين جشنواره نسبت به جشنواره بين‌المللي فيلم فجر به باشگاه خبرنگاران گفت:اين موضوع به عنوان جشنواره‌ها برمي‌گردد،جشنواره بين‌المللي مستقل‌ "افق نو" با استقبال چشمگير و ارائه آثار بسيار عالي داشته نسبت به جشنواره فجر برتر بوده و 980 اثر از 72 كشور در يافت كرده كه 80 اثر آن سينمايي است.
وي افزود:درحال حاضر جشنواره بين‌المللي فيلم فجر نسبت به تعريفي كه در سالهاي اوليه به عنوان گردهم آمدن فيلمسازان مستقل و متعهد از سراسر دنيا بوده كه متاسفانه امروزه نسبت به تعريفش فرسنگها فاصله دارد.
وي درخصوص آثار شاخص ارائه شده به دبيرخانه جشنواره بيان كرد:ما آثار‌هاي بسيار شاخصي را از كشورهاي مختلف دريافت كرديم كه مهمترين آنها در مورد يك فيلم‌ساز آمريكايي بود كه در خاك آمريكا و بدون كمك مالي از شركت‌هاي كشورش در خصوص پشت پرده  ماجراي 11 سپتامبر كاري را ساخته كه به لحاظ تكنيكي و محتوايي بسيار عالي است و من به دوستاني كه علاقمند به اين موضوع هستند،پيشنهاد مي‌كنم اين فيلم را از دست ندهند.
وي ادامه داد:كار شاخص ديگر در حوزه جنبش جهاني وال استريت از اروپا به دستمان رسيد با لحني شاعرانه و به خواست قبلي مردمي كه به اين جنبش اعتراض داشته و براي اعتراض به خبايان‌هاي اروپا و آمريكا آمدند،بدون جار و جنجال و برخوردي به آن پرداخته كه بسيار جذاب  و عالي است.
طيب در پايان درخصوص نحوه برگزاري اين جشنواره گفت:افتتاحيه جشنواره بين‌المللي مستقل "افق نو" 12 شهريور ماه خواهد بود كه در همان روز كنفرانس بين‌المللي با موضوعات جشنواره برگزار خواهد شد و همچنين 13 و 14 شهريور هم صبحها يك جلسه در اين خصوص خواهيم داشت.
وي افزود: 13 تا17 شهريورماه هم پخش فيلم‌ها آغاز خواهد شد كه در پايان همان روز اختتاميه جشنواره خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد:ما در راستاي برگزاري اين جشنواره تمام تلاشمان را به كار گرفته‌ايم و اميدوارم دانشجوان،فيلم‌سازان و منتقدان اين جشنواره را از دست ندهند و از اين جشنوراه بهره لازم را ببرند./ه
برچسب ها: جشنواره ، افق ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار