مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش 46 درصدی تردد شناورهای تجاری به این بندر در 5 ماه گذشته خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
؛عادل دریس  در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از انتظارات جدی مردم خرمشهر بازگشتن فعالیت بندر این شهر به دوران شکوفایی پیش از جنگ تحمیلی بوده که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی به افزایش امکانات تخلیه و بارگیری و تجهیز این بندر به لوازم روز دنیا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بندر خرمشهر به یکی از بنادر مهم منطقه تبدیل شده است.

دریس با اشاره به حجم مبادلات تجاری از این بندر گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر 31 هزار و 625 تن انواع مواد نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 212 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: تعداد تردد کشتی‌های بالای یک هزار تن در این مدت 261 فروند بوده که نسبت به سال‌ گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 136 کشتی‌ تجاری در این بندر تردد کرده‌اند که این میزان رشد 46 درصدی را نشان می‌دهد.

دریس افزود: در 5 ماه گذشته بالغ بر 14 هزار و 985 مسافر در این بندر تردد کردند و تعداد مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از ترانزیت 78 هزار و 672 تن کالا در این مدت در بندر خبر داد و خاطرنشان‌کرد: این میزان ترانزیت شامل ترانزیت داخلی و خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 289 درصد رشد همراه بوده است.

وی همچنین از رشد 116 درصدی تخلیه خودروها شامل ورود موقت و قطعی و رشد 44 درصدی بارگیری خودروهای ورود موقت خبر داد.

دریس افزود: در این مدت 528 شناور کمتر از یک هزار تن وارد بندر شد و 537 شناور از بندر خارج شده است که تعداد شناورهای ورودی و خروجی به ترتیب رشد 48 و 19 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در 5 ماه نخست امسال میزان کل تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر خرمشهر 692 هزار و 91 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است./س
برچسب ها: افزایش ، تردد ، شناور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.