عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري گفت: حضور هيئت‌هاي همراه در کنار سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و بستن قرار دادهای اقتصادي با آنها مي‌تواند تحريم‌ها را دور زده و پروژه فشار غرب را با شکست مواجه کند.

حجت الاسلام قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در ارزيابي برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: با توجه به تحريم‌هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران برگزاري اجلاس در اين شرايط موفقيت محسوب شده و ايران را در برابر انزواي سياسي که هدف غرب است مصون مي‌دارد.


عضو جبهه پايداري با بيان اينکه برگزاري اجلاس کشورهاي عدم تعهد در ايران نشان‌دهنده امنيت کشور است، مطرح کرد:‌ با توجه به تحرکات دشمنان براي ايجاد ناامني درکشورهاي اسلامي از جمله جمهوري اسلامي ايران، برگزاری اجلاس در تهران نشان مي‌دهد که ايران از امنيت کامل برخوردار بوده و توانمندي برگزاري در سطح روساي جمهور،‌ نخست وزير و وزراي امور خارجه را در کشور دارد.


وي با اشاره به هزينه  بالاي اجلاس نم، تحريم‌های اقتصادی عليه ايران را بي تاثير دانست و تصريح کرد:  میزبانی ايران در برگزاري اجلاس عدم تعهد بيانگر اين است که جمهوري اسلامي ايران از جايگاه بالايي برخوردار است که توان برگزاري چنين اجلاس با عظمتي دارد و کشورهاي مختلف دنيا که تعهدی به شرف و غرب ندارند به ايران اسلامي اعتماد دارند.


حجت الاسلام روانبخش در ادامه افزود: حضور هيئت‌هاي همراه در کنار سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و بستن قرار دادهای اقتصادي با آنها مي‌تواند تحريم‌ها را دور زده و پروژه فشار غرب را با شکست مواجه کند.


وي بازديدهاي مختلف كشورهاي شركت كننده در اجلاس تهران از سايت هاي‌هسته‌اي كه علت تحريم‌هاي غرب است را مفيد دانست و تصريح كرد: اين بازديدها بيانگر پيشرفت و رشد فناوري علمي ايران در جهت صلح آميز خواهد بود.

وي همچنين گفت: بُعد ديگر اين بازديد‌ها اين است كه بسياري از کشورها بدون واسطه در جريان امور هسته‌اي ايران قرار مي‌گيرند و متوجه مي‌شوند كه تحريم‌هايي كه دشمنان نسبت به مردم ايران روا داشته اند بي دليل و خارج از چارچوب قانون و حقوق بشر است لذا اين كشورها به راحتي مي توانند تحريم هاي يك جانبه آمريكا را نقض كنند و ارتباطات و مبادلات سياسي، اقتصادي، فرهنگي خوبي با جمهوري اسلامي ايران برقرار كنند.


حجت الاسلام روانبخش مهمترين دست آورد نشست سران غيرمتعهد را سخنراني مقام معظم رهبري عنوان كرد و گفت: سخنراني آيت‌الله خامنه‌اي بسيار حائز اهميت است چرا كه مي‌تواند به عنوان منشور و نقطه عطفي در تاريخ كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به حساب آيد و به تعبيري نقشه راهبردي براي حركت کشور‌هاي عضو غيرمتعهدها خواهد بود.


عضو شوراي مركزي جبهه پايداري برفعال كردن دبيرخانه سازمان جنبش غيرمتعهدها تأكيد كرد و اظهار داشت: در اين فرصت سه ساله كه در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته شايسته است كه نظام و دولت جمهوري اسلامي از اين فرصت طلايي استفاده كنند و با راه اندازی دبيرخانه اين سازمان كشورها را حول منشوري كه مقام معظم رهبري تعيين مي كنند فعال كند.


وي تصريح كرد: زمينه آن وجود دارد كه سازمان غيرمتعهدها قويتر از سازمان ملل‌متحد تشكيل شود و اگر اين ملت‌ها با يكديگر متحد شوند آراء آنها در سازمان ملل موثرتر واقع خواهد شد.


عضو شوراي مركزي جبهه پايداري خاطر نشان كرد: اميدواريم با فعال شدن دبيرخانه و رياست سازمان جنبش غيرمتعهدها توسط جمهوري اسلامي ايران پيامدهاي درخشاني را پيش رو داشته باشيم.

انتهاي پيام/


 

برچسب ها: شورای ، مرکزی ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار