وجود معادن قرضه و كیفیت پایین مصالح از مشكلات راهسازی و راهداری استان زنجان محسوب می شود كه موجب تحمیل هزینه های گزاف شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیر ساخت و نگهداری راه های استان زنجان با اعلام این خبر، شرایط آب و هوایی نامساعد استان زنجان را از دیگر مشكلات پیش روی راهداری اعلام کرد و گفت: رانندگان در محورهای مواصلاتی استان زنجان باید با استفاده از لوازم ایمنی راهداران را در كاهش استفاده از مخلوط نمك و ماسه یاری رسانند.

حسینی بابیان اینكه وجود معادن قرضه متعدد در استان موجب تحمیل ترافیك غیرواقع بر راه های روستایی شده است، افزود: راه های روستایی بر اساس مطالعات خاصی طراحی و ساخته شده اند لذا تحمل فشار بار و ترافیك بیش از حد را ندارند.

وی تصریح کرد: دولت های نهم و دهم با استفاده از ظرفیت های تامین شده در گذشته تلاش بسیاری را برای تامین اعتبارات و گشایش بیشتری برای ساخت و نگهداری راهها صورت داد.

مدیر ساخت و نگهداری راه های استان زنجان با اشاره به مطالعه ساخت 600 كیلومتر راه اصلی و یك هزار كیلومتر راه روستایی در استان اظهار كرد: احداث 95درصد راه روستایی استان مورد مطالعه قرار گرفته است.

مدیر ساخت و نگهداری راه های استان زنجان یادآور شد: از هزار كیلومتر راه روستایی در دست مطالعه 400كیلومتر مناسب ارزیابی شده به گونه ای كه باهزینه ای اندك امكان ساخت آن وجود دارد اما احداث 600 كیلومتر باقیمانده مطالعات دقیق تری درپی داشت.

حسینی بر لزوم آسفالت ریزی در راه های روستایی اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته 156كیلومتر از راه های روستایی آسفالت شده و هم اكنون آسفالت 766كیلومتر راه در حال اجراست و 302كیلومتر آماده آسفالت ریزی می باشد.

وی ادامه داد: به صورت میانگین 306كیلومتر از راه های روستایی با پیشرفت فیزیكی 45 درصد در دست ساخت می باشد.

مدیر ساخت و نگهداری راه های استان زنجان با اشاره به پایان رسیدن مطالعات مورد نیاز ساخت راه هایی كه جزء مصوبات سفرهای هیات دولت است، گفت: چهار بانده كردن محور زنجان- بیجار، احداث باند دوم زنجان- دندی ،سلطانیه - قیدار و زنجان – تاكستان از جمله طرح های دردست اجراست .

حسینی در ادامه سخنان خود از پیشرفت فیزیكی 98درصدی محور زنجان- منجیل خبرداد و افزود: محورهای تهم چورزق و بزرگراه فرودگاه نیز پس از سال ها تاخیر امسال افتتاح شدند.

این مقام مسئول با اشاره به ناكافی بودن اعتبارات راه سازی و راهداری نسبت به حجم كاری بالا در این حوزه تصریح كرد: در صورت تامین منابع مالی احداث راه ها تسریع یافته و تا پایان سال به اتمام می رسد.

حسینی به اهمیت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت اشاره کرد و این نمایشگاه را شناسنامه استان نامید و خاطر نشان كرد: استقبال مردم از این نمایشگاه مبین حساسیت آنان نسبت به عملكرد مسئولان است./س

برچسب ها: معادن ، کیفیت ، راهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.