نشريه آمريکايي فارين پاليسي از ارتباط گروه موسوم به شوراي ملي مخالفان سوريه با شبکه الجزيره و بي اعتباري اين شبکه در افکار عمومي عرب پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه ؛ اين شبکه  تصريح کرد: از تونس تا مصر و ليبي و سرانجام در سوريه، نقش شبکه هاي فتنه انگيز درباره انتشار خبرهاي جعلي و بزرگنمايي حوادث آشکارتر مي شود. قطر و عربستان به استفاده از باقي مانده امکانات الجزيره و العبريه خود ادامه مي دهند. اين شبکه هاي تلويزيوني به دشمن اول ملتهايي که خواهان استقلال و آزادي هستند، تبديل شدند.

در ادامه اين گزارش آمده است: الجزيره و العربيه دو شبکه تلويزيوني هستند که بيشتر فعاليت رسانه اي را در جهان عرب به خود اختصاص مي دهند. اين دو شبکه به هيچ وجه به اصول حرفه اي پايبند نيستند و با افراد ناشناس تماس تلفني برقرار مي کنند و تصاوير تاييد نشده را پخش مي کنند. افراد به عنوان شاهد از طريق اسکايپ با اين دو شبکه درباره حوادثي که هزاران کيلومتر با آنها فاصله دارند، گفتگو مي کنند.

گزارش نشريه فارين پاليسي آمريکا اين مسئله را ثابت مي کند. دروغ گويي اين شبکه ها رسوا شده است و گزارش فارين پاليسي حاکي از انتقادات شديد مردم از شبکه الجزيره و درخواست براي توقف پخش اين شبکه است.
يک هنرپيشه سوري گفت:«گروههاي مسلح به نيروهاي ارتش ما حمله مي کنند. اين گروهها در بين مردم پنهان مي شوند.»

گزارشگر اين شبکه خاطر نشان کرد: مردم تونس در سيدي بوزيد گروه خبري شبکه الجزيره را از اين شهر بيرون کردند و مانع از پوشش خبري تظاهرات در آن شدند. فارين پاليسي در گزارش خود تاکيد کرد احمد ابراهيم به عنوان مسئول خبرهاي سوريه در شبکه الجزيره تعيين شده است. احمد ابراهيم برادر انس عبده عضو جنبش اخوان المسلمين سوريه است که بر شوراي ملي مخالفان سوريه تسلط دارد. احمد عبده نام خود را به احمد ابراهيم تغيير داده است.

گزارشگر اين شبکه افزود: الجزيره حتي به عدنان عرعور روحاني وهابي افراطي اجازه حضور در اين شبکه را داد. عرعور فتواهايي را درباره قتل و ترور در سوريه صادر کرده است. بينندگان اين شبکه ها ديگر به خبرهاي آنها اعتماد ندارند و براي بسياري از آنها نام ارتش آزاد و مخالفان سوري با دروغ و فريبکاري برابر است.


برچسب ها: مخالف ، الجزیره ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار