طرح تامين آبرساني ميان مدت به شهر کرمان با اعتباري بالغ بر 8/5 ميليارد تومان امروز با حضور مسئولين کشوري و استاني به بهره برداري رسيد.


به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران

مدير عامل آب و فاضلاب استان کرمان در خصوص اجراي اين طرح گفت: اين طرح از مصوبات دور اول سفر رياست جمهور به کرمان از سال 87 تاسال 90 در حال اجرا بوده که امروز به صورت رسمي به بهره برداري رسيد.
وي افزايش تامين آب شهر کرمان به منظور جبران کمبود آب مورد نياز با توجه به گسترش مناطق شهري و افت قابل ملاحظه آبدهي منابع تامين آب فعلي /جلوگيري از کاهش فشار آب در شبکه آبرساني / جلوگيري از جيره بندي آب در فصول گرم سال و افزايش سطح رضايت مندي مشترکين را از اهداف اجراي اين طرح عنوان کرد .
در حاشيه اين مراسم مدير عامل آب و فاضلاب کشور در مصاحبه اي با خبرنگار ما درخصوص تامين آب درازمدت کرمان گفت: اين طرح شامل احداث يک سد و خطوط انتقالي آب از سد سفارود است که هزينه اي بالغ بر 300 ميليارد تومان نياز دارد.
آقاي ثمره هاشمي با اشاره به اينکه در حال حاضر منابع مالي موجود جوابگوي اجراي اين طرح نيست افزود: سال گذشته حدود 315 ميليارد تومان اوراق مشارکت فروخته شده که 25 ميليارد تومان از اين اوراق مربوط به طرح آبرساني کرمان است.
وي تصريح کرد بخشي از اين پول به آب منطقه اي کرمان پرداخت شده است وساير منابع مالي براي اجراي اين طرح نيز از طريق بودجه عمومي کشور تامين و در سال جاري اختصاص داده خواهد شد.
بخش اول اين طرح از جمله طرحهاي ملي تا پايان خرداد 92  به پايان خواهد رسيد.
وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود درخصوص اجراي پروژه فاضلاب شهري کرمان نيز گفت: اين پروژه يکي ديگر از 27 طرح فاضلاب کشور و جزء فهرست طرحهاي ملي قرار گرفته است.
مديرعامل آب و فاضلاب کشور گفت بخشي از اعتبارات اين طرح نيز در فروش اوراق مشارکت ديده شده اين در حاليست که سال گذشته 180 ميليارد تومان براي طرحهاي فاضلاب کشور پيش بيني شده که در دو ماه آينده به فروش خواهد رسيد.
وي گفت: امسال هم 500 ميليارد تومان اوراق مشارکت در بودجه 91 ديده شده است که پس از مذاکره با بانکها اين اوراق هم به فروش خواهد رسيدو بخش ديگر تامين بودجه نيز از طريق منابع عمومي کشور و همچنين فروش اموال و دارائيهاي مازاد اداره آب و فاضلاب استانهاي مربوطه است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.