برای نخستن بار در استان زنجان سیستم نوین توزین درحال حركت(WIM) در محور زنجان- دندی نصب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: سیستم توزین در حال حركت(WIM) برای تعدیل و كاهش نرخ تلفات مربوط به حمل بار اضافی در راهها در یكی از محورهای پرتردد استان زنجان نصب می شود.

رحمتی افزود: سیستم های توزین درحال حركت دستگاه هایی هستند كه امكان توزین مستمر و پیوسته را فراهم و تاخیر ناشی از توزین وسایل نقلیه سنگین را به حداقل كاهش می دهند.

وی تصریح کرد: طی سال های اخیر با توجه به روند افزایشی تردد كامیون ها و وسایل نقلیه تجاری با اضافه بار بالا و اثرات نامطلوب این نوع وسایل نقلیه بر روسازی راهها، به كارگیری این سیستم ها برای جلوگیری از تخریب و افزایش ایمنی كامیون ها بیش از گذشته ضروری به نظر می رسد.

مدیركل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان ادامه داد: كامیونهایی كه به ایستگاه های توزین در حال حركت (WIM) نزدیك می شوند از محل سیستم های توزین در حال حركت با سرعت بالا عبور و در این هنگام وزن كامیون مورد نظر بدون توقف آن تعیین می شود.

رحمتی اعتبار مورد نیاز برای نصب سیستم توزین در حال حركت(WIM) در محور زنجان- دندی را 30میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان كرد: اعتبارات مورد نیاز این سیستم از طریق سازمان حمل ونقل جاده ای كشور تامین می شود و با ایجاد شرایط لازم سیستم توزین درحال حركت به زودی در این محور مورد استفاده قرار می گیرد./س

برچسب ها: نصب ، سیستم ، توزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.