آلن كاروبا، نويسنده آمريكايي در مقاله‌اي فاش كرد كه آمريكائيان سالانه دو ميليون و چهارصد هزار بار از سلاح گرم براي دفاع از خود استفاده مي‌كنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "اوراسيا ريويو"؛ آلن كاروبا در مقاله اي كه در حمايت از حمل سلاح توسط شهروندان آمريكايي نوشته است، به مسئله "دفاع از خود" پرداخته و حمل سلاح توسط مردم عادي را موجه دانسته است.
وي در مقاله خود مواردي را به عنوان مثال ذكر كرده كه نشان مي دهد، آمريكائيان براي حفظ امنيت خود تا چه ميزان به سلاح گرم وابسته هستند.
هدف اين نويسنده در اصل، انتقاد از دولت باراك اوباما براي خلع سلاح شهروندان است.
وي مي گويد؛ تلاش براي خلع سلاح آمريكائيان از مدتهاي خيلي طولاني مطرح بوده است. تخمين زده مي شود، 90 ميليون آمريكايي به طور قانوني سلاح در اختيار دارند.
كروبا مدعي است؛ در ايالاتي كه حمل سلاح مجاز است، ميزان جرم و جنايت در مقايسه با ايالاتي كه تلاش دارد خريد و حمل سلاح را مشكل سازد، بسيار كاهش يافته است.
ميزان تملك سلاح به بالاترين حد خود از سال 1993 به بعد رسيده و تخمين زده مي شود، 300 ميليون اسلحه در اختيار شهروندان آمريكايي قرار دارد.
وي بار ديگر ممنوعيت حمل سلاح را مورد انتقاد قرار داد و مي گويد؛ اين تفكر كه مي توان مجرمان را از دسترسي به سلاح گرم محروم كرد، "احمقانه" است.
در شهرهايي مانند شيكاگو كه قانون حمل سلاح را ممنوع كرده، ميزان قتل بسيار بالا است.
تا ماه ژوئن سال جاري 228 ساكن شيكاگو كشته شده اند، در حاليكه در مناطق جنگي افغانستان 44 نظامي كشته شده اند.
اين تحليلگر آمريكايي كه از منتقدان اوباما است، مي گويد؛ پس از روي كار آمدن اوباما، فروش سلاح در آمريكا افزايش يافته است؛ زيرا بجز طرفداران اندك او كه شستشوي مغزي شده اند، هيچ كس به اوباما اعتماد ندارد.
در طول سه و نيم سال گذشته، او بيش از 900 دستور اجرايي صادر كرده كه بسياري از آنها به او و دولت آمريكا امكان مي دهد، بر روي تمام جنبه هاي زندگي آمريكائيان كنترل داشته باشد.
"چاك بالدوين" يك ستون نويس آمريكايي در سال 2007، نوشت: "بيشتر آمريكائيان اطلاع ندارند كه شهروندان آمريكايي براي دفاع از خود، سالانه دو ميليون و چهارصد هزار بار از سلاح گرم استفاده مي كنند، يعني روزانه بيش از 6500 بار.
اين به آن معني است كه ميزان استفاده از سلاح گرم براي "دفاع از خود" بيش از 60 برابر استفاده از چنين سلاح هايي براي گرفتن جان افراد است.
علاوه بر اين، از ميان دو ميليون و چهارصد مورد دفاع از خود، بيش از 192 هزار مورد آن زناني هستند كه از خود در برابر آزار و اذيت جنسي دفاع مي كنند.
در هشت درصد اين موارد، تير هم شليك مي شود. در اثكر موارد (92 درصد) وجود سلاح گرم مانع وقوع جرايم عمده مي شود.
كروبا، سپس به انتقاد از اقدامات و تدابير دولت اوباما براي تجهيز ادارات و نهادها و سازمانهاي غيرنظامي به انواع تسليحات و مهمات پرداخته و مي گويد؛ چرا دولت اوباما ميليونها گلوله براي ارگان هايي كه هيچ ارتباطي با دفاع ملي ندارند، خريداري مي كنند؟
چرا سازمان هاي ملي جوي و اقيانوسي بايد مهمات بخرد؟
وظيفه اين نهاد، مطالعه شرايط آب و هوايي و ارائه گزارش هايي از اتفاقاتي مانند طوفان ها است.
چرا هواشناسان بايد مسلح باشند؟
آيا سازمان تامين اجتماعي بايد مهمات خريداري كند؟
چرا سازمان امنيت داخلي در ماه مارس 750 ميليون قطار گلوله خريداري كرده و 750 ميليون قطار ديگر هم پس از آن مي خرد؟
جري كوري، ژنرال بازنشسته آمريكا اخيرا در مقاله اي عنوان كرده؛ با اين حجم از مهمات، براي هر شهروند زنده آمريكايي مي توان 5 قطار گلوله مصرف كرد.
قبول داريم كه سازمان امنيت داخلي مسئول حفاظت از كشور است، اما آيا تهاجمي آمريكا را تهديد مي كند؟
اگر چنين است، آيا اين وظيفه ارتش نيست كه به اين تهديد واكنش نشان دهد؟
اين همان دولتي است كه به كنگره اجازه نداد در مورد واگذاري سلاح به كارتل هاي قاچاق موادمخدر مكزيك و پيگيري آنها تحقيق كند.
خريد گسترده سلاح و مهمات توسط نهادهايي كه با امنيت ملي سر و كاري ندارند، سوالات و نگراني هايي را به وجود مي آورد كه نمي توان آنها را ناديده گرفت.   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار