رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: محیط بانان این نهاد موفق شدند زیستگاه جدید خفاش های دم موشی را در یكی از غارهای بخش بزمان از توابع این شهرستان شناسایی كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،محمد انور هاشمزهی افزود: این غار كه 55 متر طول دارد محل زندگی بیش از دو هزار خفاش دم موشی است.
وی  با بیان اینكه این غار در فاصله 46 كیلومتری مركز بخش بزمان و 146 كیلومتری شهرستان ایرانشهر قرار دارد، گفت: زیستگاه جدید خفاش دم موشی در دل كوه و در منطقه ای بكر و زیبا اما سخت گذر واقع شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر اظهار داشت: دو ماه قبل نیز بیش از سه هزار خفاش دم موشی در غار میوه ایرانشهر شناسایی شد.
هاشمزهی اظهار داشت: خفاش دم موشی دمی دراز و باریك دارد كه یك سوم آن را پرده پوشانده است و از حس لامسه دم خود در زمانی كه از عقب به داخل شكاف های باریك غار می رود، استفاده می كند.
وی  بیان كرد: خفاش دم موشی گوش های بزرگی دارد كه در بالای سرش به وسیله یك نوار پوستی به همدیگر متصل شده است.
وی گفت: این نوع خفاش بالهای باریكی دارد، پروازش مستقیم و سریع است و از حشرات تغذیه می كند.
وی افزود: خفاش دو موشی معمولا در پاییز با خوردن حشرات زیاد چربی كافی در بدنش ذخیره می كند به طوری كه وزن آن دو برابر افزایش می یابد.
وی بیا كرد: این نوع خفاش خواب زمستانی ندارد و در فصل سرما كه پیدا كردن غذا دشوار است، با سوزاندن چربی های ذخیره در بدن به زندگی خود ادامه می دهد./س
برچسب ها: زیستگاه ، خفاش ، دمموشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.