نمایشگاه سراسری صنایع دستی كشور در نمایشگاه بین المللی شهركرد گشایش یافت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
مدیركل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی استان چهارمحال وبختیاری گفت: در این نمایشگاه بیش از120 از هنرمندان و‌صنعتگران نمونه كشور آثار خود را به نمایش گذاشتند.
مژگان ریاحی امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه افزود: دراین نمایشگاه هنرمندان وصنعتگران آثار خود را در 130 غرفه به نمایش گذاشتند كه از مجموع این غرفه ها 30 غرفه را استان چهارمحال وبختیاری به خود اختصاص داده است.
وی از معرفی بیش از 110 رشته صنایع دستی درنمایشگاه سراسری صنایع دستی در شهركرد خبر داد و گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های چهارمحال وبختیاری برپا ست.
ریاحی رشته ها وصنایع دستی موجود در این نمایشگاه را سوزن دوزی، چرم سازی، مینا كاری، عبابافی، صنایع دستی دریایی (كار باصدف)، پوستین دوزی، تراش سنگ های قیمتی وفیروزه كوبی عنوان كرد و افزود: : این رشته ها به صورت كارگاه تولیدی در نمایشگاه دایر است.
گفتنی است،‌ برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی استان های كشور و معرفی آیین های فرهنگی استان ها از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.
نمایشگاه سراسری صنایع دستی كشور از امروز به مدت چهار روز از ساعت چهار بعداز ظهر تا 21 برای علاقه مندان فعال است.
این نمایشگاه با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی وگردشگری كشور، استاندار چهارمحال وبختیاری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  افتتاح شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.