ا وجود خروج نظامیان آمریکایی از عراق طی ماه های گذشته ، نوع اخبار و گزارش های تحلیلی رادیوفردا نشان از سودای بازگشت آمریکا به عراق را دارد .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از رادیو دیروز، اگرچه به خاطر فشار های روانی سنگین از سوی مردم و جامعه ی مدنی و نیز حساسیت رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور که چند ماه دیگر قرار است انجام بگیرد کاخ سفید را مجبور به خروج نظامیان آمریکایی از عراق کرد ولی گزارش ها و اخبار تحلیلی رادیوفردا از موضوع عراق می تواند نشانه های خطرناکی برای رویای بازگشت آمریکا به عراق البته به شیوه ای متفاوت و جدید باشد .
بر همین اساس رادیوفردا در گزارشی پیرامون وضعیت فعلی عراق و سفر هیاتی بلند پایه از مقامات نظامی آمریکا به این کشور ضمن اینکه آن را مهم ترین سفر مقامات نظامی آمریکا به عراق پس از خروج نظامیان خارجی از این کشور قلمدادکرد از قول یکی از همین مقامات مدعی شد که عراق فهمیده است برای پیشرفت در امور نظامی خود و نیز برای افزایش توانمندی های خود در کنترل این کشور نیاز به کمک آمریکایی ها دارد و قرار است مسئله ی آموزش های نظامی و سایر حمایت های نظامی آمریکا به عراق بررسی گردد .
این ماجرا می تواند شواهدی دال بر اراده ی آمریکا برای بازگشت به عراق باشد . علی الخصوص که در ماجرای سوریه و ایران و به طور کلی مسائل خاورمیانه آنگونه که آمریکا از عراق انتظار داشت این کشور موضع گیری نکرده است و نیز بار ها نسبت به افزایش نفوذ ایران در عراق هم اعلام نگرانی کرده بود .
البته آمریکا نباید شادی مردم عراق را پس از خروج نظامیانش از این کشور فراموش کند و بایستی نسبت به این همه تنفر و انزجار عراقی ها از آمریکا واقع بینانه نگاه کند و البته بیش از آنکه از نفوذ سیاسی ایران در عراق نگران باشد بایستی از نفوذ نرم و فرهنگی ایران در عراق نگران باشد که حلقه ای محکم از زنجیره ی مقاومت را در منطقه پدید خواهد آورد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار