ضریب حفاظت از اراضی ملی پیش از روی كار آمدن دولت نهم در استان زنجان35 درصد بود كه این میزان هم اكنون به 45 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به افزایش قابل توجه تثبیت مالكیت دولت در اراضی ملی با اخذ سند،گفت:پیش از دولت نهم 361هزارهكتار ازاراضی ملی دارای سند بودند اما امروز این میزان به 704 هزار هكتار افزایش یافته است.

اسكندری افزود: گرچه در بخش آبخیزداری برای كنترل سیلاب،كنترل فرسایش و احداث آب بندها در بالا دست سد ها طرح های بسیاری طراحی شده اما برای پاسخگویی به نیازهای استان كافی نیست.

وی دستیابی به نحوه تولید گونه جنگلی ارس را در استان زنجان ازدیگر دستاوردهای مهم طی سال های اخیر برشمرد و یادآور شد: زنجان پس از استان خراسان رضوی دومین استانی است كه به این شیوه دست یافته است.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان آموزش ترویج فرهنگ منابع طبیعی را ضروری دانست وادامه داد: اداه كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان درصدد جذب همیاران طبیعت است.

اسكندری با اشاره به اینكه 70درصد از روستا نشینان و 10درصد شهرنشینان با وظایف اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری آشنا هستند خاطر نشان کرد: باید با اقدامات فرهنگی مناسب مردم را برای حفاظت از منابع طبیعی مصمم كرد./ب

برچسب ها: افزایش ، حفاظت ، اراضی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.