شاید فکر می کنید تنها انسان ها هستند که می توانند درباره احساساتشان با همدیگر صحبت کرده یا این که با حرف زدن به هم ابراز علاقه و محبت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک  ، دنیای حیوانات دنیای جالب و در عین حال عجیبی است و هر روز رازهای جدیدی از این دنیای شگرف کشف می شود. دانشمندان بسیاری در سراسر دنیا بخش عمده ای از عمر خود را به بررسی زندگی حیوانات اختصاص می دهند و باز هم نکات ناشناخته در این جهان، بسیار است. آیا می دانید که آیا حیوانات نیز به هم شب بخیر می گویند؟‌ یا پنگوئن ها چگونه جوجه شان را از بین کلی جوجه دیگر پیدا می کنند؟ برای دانستن این جواب ها مطلب زیر را بخوانید.
گوش های حساس گربه :آیا تا به حال به حرکت گوش گربه ها توجه کرده اید؟ در گوش گربه ها 27 ماهیچه وجود دارد ( در مقایسه با گوش انسان که 9 ماهیچه دارد) که به آن ها امکان می دهد گوش شان را به همه طرف بچرخانند و روی هدف شان متمرکز شوند. گوش انعطاف پذیر گربه به این حیوان امکان می دهد تا با دقتی میلیمتری جای طعمه خود را مشخص کند.
سرعت تشخیص پنگوئن ها: پنگوئن ها بچه هایشان را به سرعت می شناسند، فرقی هم نمی کند که جوجه شان بین کلی جوجه پنگوئن همشکل باشد. پنگوئن های پدر و مادر جوجه هایشان را از طریق صدا تشخیص می دهند و به سرعت پیدایشان می کنند. جالب است بدانید که پنگوئن ها حتی با جوجه هایی که درون تخم هستند نیز ارتباط برقرار می کنند.
اوران گوتان های سخنگو:شاید فکر می کنید تنها انسان ها هستند که می توانند درباره احساساتشان با همدیگر صحبت کنند یا این که با حرف زدن به هم ابراز علاقه و محبت کنند. اگر این گونه است در اشتباهید. تنها یک نمونه مثال نقض آن این که اوران گوتان ها هم به هم "شب بخیر" می گویند. پژوهشگران علوم رفتاری حیوانات این مطلب را از صدای آرامی که اوران گوتان ها تنها قبل از خواب از خودشان در می آورند دریافته اند.
گاوهای بی دندان: در آروارهٔ فوقانی گاو، دندان‌های پیشین و نیش وجود ندارد و فقط دندان‌های آسیا وجود دارد و برعکس دندانهای پیشین و نیش در فک تحتانی موجودند. هنگامی که گاو علف می خورد زبان علف را در دهان جمع می کند و جویده می شود.
حرکت چشم آفتاب پرست ها: آفتاب پرست ها می توانند در آن واحد هم به بالا و هم به پائین نگاه کنند. آفتاب پرست ها جزء معدود حیواناتی هستند که قادرند چشم هایشان را بر خلاف هم حرکت دهند. بدین طریق آفتاب پرست ها که شکارگران حرفه ای حشرات هستند راحت تر طعمه هایشان را می بینند./س
برچسب ها: آفتاب پرست ، گربه ، گوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.