رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با استقبال از ایجاد منطقه آزاد اقتصادی شهرضا گفت: ایجاد مناطق آزاد اقتصادی می‌تواند اقتصاد استان اصفهان را متحول سازد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان «جعفر ذره بینی» در جلسه کمیسیون تجارت، حمایت از کارآفرین واقعی در مناطق آزاد اقتصادی را زمینه ساز توسعه اقتصادی واقعی را در استان دانست و گفت: واحدهایی در این منطقه باید حضور داشته باشند که خواستار فعالیت واقعی هستند.

وی با انتقاد از حضور برخی از افراد سودجو در شهرک‌های صنعتی گفت: افرادی به بهانه دایر کردن واحد تولیدی زمینی را خریداری و با ساخت سوله آنرا رها می‌کنند و پس از مدتی به خرید و فروش این واحدها می‌پردازند.

ذره‌بینی از آمادگی نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: کمیسیون تجارت تلاش می‌کند که مسایل و مشکلات و راهکارهای برون رفت از آن را به صورت بسته‌های پیشنهادی به نمایندگان ارایه کند.

رییس کمیته انرژی کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در این جلسه از مراحل مقدماتی تشکیل منطقه آزاد اقتصادی شهرضا خبر داد و گفت: این منطقه با رویکرد نفتی و پتروشیمی ایجاد شده است.

«رضا خیامیان» حمایت بخش خصوصی و دولتی در تسریع بخشیدن به ایجاد مناطق آزاد اقتصادی را خواستارشد و گفت: حضور واحدهای صنعتی تخصصی نفت و پتروشیمی در این منطقه زمینه توسعه صنعت نفت و پایین دستی را فراهم می‌سازد.

وی ورود ماشین آلات صنعتی بدون عوارض گمرکی، معافیت‌های مالیاتی و قوانین کار و تامین اجتماعی ویژه منطقه را از جمله ویژگی این مناطق برشمرد و گفت: منطقه آزاد شهرضا دسترسی آسانی به شبکه راه‌های کشور دارد همچنین دارا بودن خط ریلی و پست‌های برق از دیگر ویژگی‌های این منطقه است.

رییس شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ایجاد مناطق آزاد اقتصادی در استان‌ها را گام ارزنده در جهت تخصصی شدن صنایع ذکر کرد و گفت: اصناف تولیدی به زودی به زیر مجموعه این شرکت در شهرک‌های صنعتی ملحق می‌شوند و جانمایی آنها در شهرک‌ها در حال انجام است.

«مرتضی یزدخواستی» افزود: رشته‌های تولیدی صنعتی مانند ریخته‌گری و تراشکاری از جمله اصنافی است که در شهرک‌های صنعتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی ایجاد شبکه پیمانکاری فرعی نوعی انقلاب در حوزه صنعت و تولید استان اصفهان توصیف کرد و گفت: دو شبکه نفت و فولاد در گام نخست در استان اولویت گذاری شد که واحدهای صنعتی حوزه نفت با تشکیل آن اقدامات اولیه در راه اندازی شبکه را انجام دادند.

وی از آغاز فعالیت شبکه پیمانکاری برق استان اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: راه اندازی این شبکه می‌تواند پیمانکاران و کارفرمایان را به یکدیگر معرفی و زمینه جذب فعالیت‌های بیشتری را برای اعضای شبکه فراهم کند.

وی افزود: استان اصفهان با 81 شهرک صنعتی از میان 897 شهرک صنعتی کشور رتبه اول در کشور را دارد. وی از آمادگی شرکت شهرک‌ها جهت در اختیار قرار دادن زمین در شهرک‌ها برای شبکه پیمانکاری فرعی خبر داد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.