استاندار اصفهان گفت:ایران در دوره بازگشت به خویشتن با بهره گیری از فن آوري عصر جدید تلاش می كند موجودیت فرهنگی و تاریخی خود را حفظ كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاكر اصفهانی در دیدار با سر وزیر ایالت 'سلانگور' مالزی و هیات همراه، با اشاره به تلاش غرب برای تاثیرگذاری بر حوزه های مختلف فرهنگی، سياسي و اجتماعی ایران افزود: انقلاب اسلامی آغاز دوره بازگشت به خویشتن برای مردم ما بود.

وي با اشاره به ضرورت حفظ فرهنگ و تمدن اسلامی ایران گفت: با حفظ موجودیت فرهنگی در صدد رشد، ارتقاء و معرفی این فرهنگ به جهان هستیم.

استاندار اصفهان افزود:درصدد معرفی فرهنگ اسلامی ایران به جهانیان هستیم .

ذاكر اصفهاني  همچنين با بیان اینكه استان اصفهان قطب صنعتی كشور است، افزود: در این استان بیش از 8 هزار واحد صنعتی فعالند و بیشترین حجم تولید آهن آلات، فولاد، مصالح ساختمانی و توليدات پالايشگاهي و پتروشیمی را به خود اختصاص داده است.

ذاكر اصفهانی به رشد علمی اصفهان در بسیاری از عرصه ها اشاره كرد و گفت: رشد علمی امروز ما عمدتا محصول سالهای بعد از انقلاب اسلامی است.

وی گفت:استان اصفهان با دارا بودن بیش از یكصد واحد دانشگاهی به آموزش و تربیت 200هزار دانشجو مشغول است.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به ظرفیت های موجود، از آمادگی اصفهان برای همكاری با كشور مالزی در زمینه های اقتصادي، صنعتي، تجاري و توسعه نرم افزاری و فرهنگی خبر داد.

در اين ديدار سر وزير ايالت 'سلانگور' مالزي گفت: من به خلاقیت و تفكر بزرگان ایرانی حسرت می خورم زیرا این خلاقیت ها در مسیر تاریخ سرنوشت ساز بوده و برای حفظ نظام جمهوری اسلامی گام برداشته است.

'داتو سری عبدالخالد ابراهیم' در اين دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها براي اعتلاي اسلام گام برداشته بلكه برای اجرایی كردن احكام اسلام و ارایه الگو به جهانیان در این زمینه موفق بوده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.