با سرطان مثانه آشنا شده و برای آنکه بدانید چه کسانی بیشتر در معرض سرطان مثانه هستند مطالب زیر را بخوانید.

دکتر عباس بصیری فوق تخصص آندوسکوپی کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مهم ترین علامت سرطان مثانه خونریزی در ادرار است که با درد و سوزش همراه نباشد که البته کاهش می تواند با درد و سوزش هم همراه شود.
 
وی تصریح کرد: اولین تشخیص برای سرطان مثانه خونریزی در ادرار است که باید به پزشک مراجعه شود تا مورد بررسی قرار گرفته شود که آیا فرد دچار سرطان مثانه شده است یا نه و اقدامات لازم انجام شود.
 
 
بصیری بیان کرد: در صورتی که خونریزی در ادرار همراه با سوزش و درد باشد می تواند نشانه عفونت ادراری یا سنگ مثانه باشد که توسط پزشک تشخیص داده می شود و باید به پزشک مراجعه کرد.
 
این فوق تخصص متذکر شد: در درجه اول افراد سیگاری و معتاد به مواد مخدر و تریاک بیشتر در معرض سرطان مثانه هستند که در صورت بروز سرطان در آنان در مراحل خطرناک تر و پیشرفته تر خواهد بود.
 
وی همچنین تاکید کرد: افرادی که با مواد شیمیایی، کار می کنند و یا در کارخانه های رنگ سازی، لاستیک سازی و مواد شیمیایی کار می کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مثانه هستند.
بصیری به افرادی که بیشتر در معرض بروز این سرطان هستند توصیه کرد: سالانه آزمایش ادرار و سونوگرافی از کلیه و مثانه داشته باشند./عط
برچسب ها: سرطان ، مثانه ، سونوگرافی ، سوزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار