آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد یونان را به ادامه اجرای تعهد خود در خصوص اصلاحات ترغیب خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ مرکل پیش از دیدار با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت :« من یونان را ترغیب خواهم کرد به مسیر اصلاحات ادامه دهد ».

وی افزود: در دیدار با اولاندا ما دستور کار هفته آینده را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. چون شورای نظارت بر بانکهای اروپایی، اجرای مصوبات در تابستان امسال را خواستار است. مساله بعدی ما یونان بود. قرار است من فردا جمعه با ساماراس، نخست وزیر یونان در برلین دیدار و گفتگو کنم. این دیدار که باید در مورد تعهدات یونان صحبت کنیم برای من از اهمیت برخوردار است.

مرکل در ادامه گفت : ضمن آنکه ما منتظر دریافت گزارش تروئیکای اتحادیه اروپا متشکل از کمیسیون اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا نیز در مورد یونان نیز هستیم. چون پس از دریافت این گزارش است که می توانیم در مورد نتایج مصوبات و سیاستهای اصلاح طلبانه اقتصادی در این کشور تصمیم گیری کنیم و اینکه آیا این نتایج همانی که انتظار داشتیم ارزیابی می شوند یا خیر. 

مرکل افزود: من می خواهم دولت یونان در مورد راهی که برای اصلاحات در پیش گرفته است، جسور و شجاع عمل کند. البته ما این انتظار را بشدت از مردم یونان نیز داریم. مساله سومی که ما در امروز با رئیس جمهور اولاند صحبت کردیم، آمادگی برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد «پیمان الیزه» در بیست و دوم سپتامبر جاری است. 

صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه ما تمام تلاش خود را برای تقویت مناسبات آتی میان برلین-پاریس بکار خواهیم بست، ادامه داد: یکی از محورهای مذاکرات ما مربوط به سوریه و وضعیت اسفبار انسانی آن است. فشار شورای امنیت سازمان ملل در خصوص بحران سوریه، ضروری است. به همین منظور باید مذاکرات بین المللی ادامه یابد. 
برچسب ها: فرانسه ، مرکل ، آلمان ، یونان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار