شرکت برق رژیم صهیونیستی تهدید کرد ، برق بخش هایی از کرانه باختری رود اردن را قطع می کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روسیا الیوم ؛ شرکت برق شهر قدس با واکنش به انتشار این خبر اعلام کرد که شرکت برق اسرائیل قصد دارد که دیگر برقی به این شرکت نفروشد و دارایی ها و حساب بانکی این شرکت را به دلیل افزایش بدهی ها مصادره کند . 

گزارشگر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم افزود : ساکنان فلسطینی در قدس شرقی ،رام الله،اریحا و بیت لحم نگران قطع شدن برق هستند. 

زید ابوشمعا خبرنگار این شبکه در رام الله در ادامه گفت: شرکت برق قدس با بحران جدیدی ناشی از دلایل سیاسی و اقتصادی روبرو شده است. این شرکت، برق مناطقی از مرکز کرانه باختری رود اردن را تامین می کند. اما شرکت برق اسرائیل تهدید کرد خطوط ارسال برق خود را به شرکت برق قدس قطع خواهد کرد. بدهی های این شرکت نزدیک یکصد و شش میلیون دلار است. این بدهی ها به دلیل پرداخت نشدن بهای برق از سوی ساکنان اردوگاه های فلسطینی و برخی روستانشینان است.

 همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل بحران مالی قادر نیست بدهی های این شرکت را بپردازد. شرکت برق قدس دارای نیروگاه هایی برای تولید برق است و می تواند برق مناطقی از کرانه باختری و نوار غزه را تامین کند ولی مقامات اسرائیلی استفاده از نیروگاه ها را با مشکل روبرو ساختند و شرکت برق قدس را وادار کردند که برق مورد نیاز را از شرکت برق اسرائیل خریداری کند بنابراین وضع برق در کرانه باختری به صورت کامل در سیطره اسرائیلی ها قرار دارد.

هانی غوشه رئیس بخش روابط عمومی و بین المللی شرکت برق قدس گفت: در صورتی که بودجه شرکت برق قدس تامین نشود، اسرائیلی ها از دادن برق به این شرکت خودداری خواهند کرد. مشخص نیست این برق در چه مناطقی قطع خواهد شد. این اسرائیلی ها هستند که زمان و مکان قطع برق را مشخص خواهند کرد.

ظافر ملحم رئیس اجرای شورای تنظیم برق فلسطین گفت: ما تهدیدات اسرائیلی را رد می کنیم. ممکن است بدهی هایی وجود داشته باشد ولی شرکت برق قدس به صورت ماهانه مبالغی به شرکت اسرائیل می پردازد و می توان به توافقی با اسرائیلی ها برای پرداخت این بدهی ها بدون بیان هیچ تهدیدی رسید.

خبرنگار این شبکه افزود: در صورتی که اسرائیلی ها تهدید خود را در مصادره دارایی های شرکت برق قدس اجرا کنند، این وضع به معنای تعطیل شدن یکی از مهم ترین موسسات فلسطینی در داخل شهر قدس و تاریک شدن مناطقی از مرکز کرانه باختری به مانند وضع نوار غزه خواهد بود.
برچسب ها: صهیونیست ، برق ، قطع ، کرانه ، باختری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار