فعال آمريکايي ضد جنگ در گفتگو با پرس تي وي تاکيد کرد قدرت آمريکا و اسرائيل رو به افول است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، سارا فلاوندرز درباره تهديدات اسرائيل براي حمله به ايران گفت بر اساس منشور سازمان ملل متحد، حمله به کشور ديگر بدون مجوز سازمان ملل متحد نه تنها نقض آشکار قوانين بين المللي است بلکه تهديد به حمله به کشور ديگر نيز نقض اين قوانين است و اين کاري است که اسرائيل و آمريکا بارها انجام داده اند.
آمريکا هميشه گفته است که همه گزينه ها درباره ايران روي ميز است و اين تهديد مستقيم ايران به جنگ است و اسرائيل را هم تشويق مي کند تا آن هم ايران را به حمله تهديد کند. به نظر من اين تهديدها نشان دهنده دستپاچگي و سرخوردگي آمريکا و اسرائيل در آستانه اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران است. آنها همه تلاش خود را کرده بودند تا ايران را در عرصه بين المللي منزوي کنند اما تلاشهاي آنها شکست خورده است. آنها همه تلاش خود را براي فشار بر ايران از طريق تحريم و تهديد به جنگ به کار گرفتند اما شرکت گسترده کشورهاي جهان در اجلاس تهران، نشان داد که کشورهاي جهان مستقل عمل مي کنند و به فشارهاي آمريکا و اسرائيل اهميت نمي دهند.
اين فعال ضد جنگ افزود بايد توجه داشت که تهديدات اسرائيل تا حدود زيادي تبليغاتي است و اسرائيل نمي تواند بدون حمايت و تاييد آمريکا به ايران حمله کند. اسرائيل از نظر مالي، ديپلماتيک، نظامي و از همه نظر به آمريکا کاملا وابسته است. آمريکا بيش از شصت سال است که به طور متوسط هر روز شصت ميليون دلار به اسرائيل کمک مي کند. از اين رو اسرائيل بدون حمايت و تاييد آمريکا نمي تواند بقاي خود را حفظ کند. بعلاوه آمريکا تسليحات استراتژيک خود را به هيچ کشوري نمي دهد مگر اينکه مطمئن باشد کنترل آن در دست خودش است. اسرائيل و آمريکا تلاش مي کنند تا با اين تهديدها عليه ايران، افکار عمومي داخلي خود را از مشکلات عميق اقتصادي منحرف کنند به ويژه که هم اکنون در آمريکا مبارزات انتخاباتي در جريان است و تبليغات عليه ايران حربه اي انتخاباتي براي نامزدهاست. البته اين تهديدات در ذات خود مي تواند خيلي خطرناک باشد زيرا هم اکنون نيروها و تجهيزات نظامي آمريکا در سراسر منطقه وجود دارد و هر گونه حرف و اقدام تحريک آميز ممکن است خطر جنگ را بيشتر کند. البته بايد توجه داشت که اسرائيل مي تواند به تنهايي به ايران حمله کند و خسارت به ايران بزند اما نمي تواند برنامه هسته اي ايران را متوقف کند. اصولا اسرائيل در برابر ايران قدرت بزرگي نيست.
آمريکا نيز بارها وانمود کرده است که توان تخريب بالايي دارد با وجود اين سياستهايش در عراق و افغانستان شکست خورده است. هم اکنون آمريکا سعي مي کند در سوريه بي ثباتي ايجاد کند و تا کنون تسليحات زيادي براي شورشيان فرستاده است اما هنوز نتوانسته است در سرنگون کردن حکومت سوريه موفق شود. در هر حال بايد توجه داشت با همه تهديداتي که از طرف اسرائيل و آمريکا شاهديم، امپراطوري آمريکا در حال افول است و اسرائيل نيز روز به روز ضعيف تر مي شود. برعکس قدرت و نفوذ ايران در منطقه هر روز بيشتر مي شود و ميزباني اجلاس نم نيز گواه اين مسئله است. جنبش غير متعهدها مي تواند ابزار بزرگي در مقابله با تحريمها و تهديدات عليه ايران باشد. کشورهاي زيادي در جهان هستند که با اين تهديدها مخالفند و حتي آن را خطري براي حاکميت و استقلال خود مي بينند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار