معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان‌غربی در شاخص جذب گردشگر خارجی به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های مختلف بین سایر استان‌های کشور مقام چهارم را از آن خود کرده است.

حسین امامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که در مورد تعداد گردشگران پنج ماه نخست سال جاری به دست آمده است بیش از 400 هزار نفر گردشگر خارجی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه آمار فوق با استعلام از هتل‌ها، گمرکات، پایانه‌های مرزی و ... استخراج شده است، اضافه کرد: در راستای جذب گردشگر برای استان‌های سراسر کشور سهمیه‌بندی شده است به طوری که جذب 780 هزار گردشگر خارجی به این استان تکلیف شده که میزان مسافر تعیین شده برای استان تهران به رقم فوق نزدیک است و استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی در این زمینه تعهد کمتری دارند که این مسئله نشان‌دهنده ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای آذربایجان‌غربی در صنعت گردشگری است.

امامی با اظهار به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را برای جذب مهمانان خارجی مکلف کرده‌ایم، ادامه داد: مقرر شده است که هر دفتر از طریق در پیش گرفتن ارتباطات خوب با استان‌های مجاور، ارائه راهنمایی‌های مناسب، تامین امکانات رفاهی نسبت به ترغیب گردشگران برای ورود به این استان اقدام کنند و ماهانه نیز گزارش عملکرد ارائه دهند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در استان‌ها نسبت به ایجاد ستاد ویژه جذب گردشگر اقدام می‌شود، ادامه داد: در این ستاد مسائل، چالش‌ها و مشکلات بررسی شده و راهکارهای مناسب برای مباحث مطروحه ارائه می‌شود براین‌اساس باید در این استان نیز با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان دخیل در این امر نسبت به راه‌اندازی ستاد ویژه اهتمام شود.

امامی گردشگری سلامت را یکی از زیرشاخه‌های این صنعت دانست و اظهار داشت: افرادی که در بیمارستان‌ها و واحدهای اقامتی اسکان می‌یابند چنانچه برای درمان خود به منطقه دیگر سفر کنند گردشگر محسوب می‌شوند، پس با عنایت به امکانات درمانی موجود و نیروهای متخصص فعال، در این زمینه هم می‌توان فعالیت کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.