رئیس سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بخش سلامت کشور ساختار قابل دفاعی ندارد و متاسفانه این حوزه از مدل خاص و علمی پیروی نمی‌کند.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون در ارتباط با حوزه سلامت و درمان کشورمان به مشکلات و کمبودهای زیادی اشاره می‌شود که باید از افراد منتقد استقبال کرده، پیشنهادها و راهکارهای آنها را جویا شد تا نسبت به ساماندهی اوضاع اهتمام شود.

وی با بیان اینکه نقادی مسیر توسعه و رفاه عمومی را بیش از پیش فراهم می‌کند، ادامه داد: افرادی که به نقد و انتقاد در امور مختلف می‌پردازند اغلب افرادی صاحب فکر و اندیشه هستند براین‌اساس از توانمندی آنها در حوزه‌های مختلف به ویژه این امور باید بیشتر استفاده شود تا زمینه برای دسترسی عادلانه و قانونمند مردم به امکانات درمانی فراهم شود.

فتاحی با بیان اینکه بخش سلامت کشور ساختار قابل دفاعی ندارد، اضافه کرد: متاسفانه این حوزه از مدل خاص و علمی پیروی نمی‌کند به طوری که وضعیت کنونی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای مردم نیست براین‌اساس می‌طلبد برنامه‌ریزی و طراحی بهتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه امروزه تجویز داروهای غیرضروری، رادیوگرافی‌های زائد و در نهایت پرت هزینه‌ها را به وفور شاهد هستیم، ادامه داد: برای اصلاح روند موجود باید بیش از گذشته تلاش کرده و از توانمندی‌های کارشناسان و برنامه‌ریزان در سطح کلان بهره برد همچنین پزشکان و متخصصان نیز رویکرد خود را تغییر دهند و مطابق با نیاز بیمار و با در نظر گرفتن وضعیت جسمی وی به نسخه‌پیچی مبادرت کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به فراهم شدن مقدمات برای اجرای طرح پزشک خانواده گفت: این طرح را گاه ملی و گاه دولتی می‌خوانند ولی فارغ از این قبیل مسائل، باید به اهداف کلی و روند اجرای موفقیت‌آمیز آن پرداخت و در جامعه بسترهای فرهنگی را فراهم آورد تا با اجرای مطلوب آن در کشور شاخص‌های برخورداری از سلامت ارتقا یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.