معاون هنري اداره کل ارشاد خراسان رضوي از برگزاري بيست و دومين جشنواره تئاتر استان (رضوان) خبر داد.


به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهددحسين مسگراني در جمع خبرنگاران با بيان اين خبر افزود: بيست و دومين جشنواره تئاتر استان خراسان رضوي در چهار بخش، مهرماه سال جاري برگزار مي شود که همزمان با اعياد شعبانيه فراخوان اين جشنواره منتشر شد.

وي از تمديد مهلت ارسال آثار به اين جشنواره خبر داد و اظهار کرد: علاقه مندان تا ۱۰ شهريور ماه مهلت دارند آثار خود را به دبيرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگي و هنري امام رضا(ع) اداره امور نمايشي ارسال کنند.

مسگراني افزود: تا کنون ۴۰ اثر از ده شهرستان خراسان رضوي به دبيرخانه ارسال شده است.

وي در خصوص ويژگي هاي اين جشنواره اظهار داشت: بعد از برگزاري بيست و يک دوره از جشنواره امسال براي اولين بار اين جشنواره به شيوه جشنواره تئاتر فجر کشور داراي بخش هاي مختلفي است.

مسگراني عدم بازبيني متون را از ديگر تفاوت هاي جشنواره ذکر کرد و گفت: بر اساس اعلام اداره کل هنرهاي نمايشي به هيچ عنوان متن بازخواني نمي شود و تمام نمايش هايي که از دي ماه سال ۹۰ تا ۲۰ مرداد سال ۹۱ توليد و اجرا شده اند مي توانند در اين جشنواره شرکت کنند، علاقه مندان به شرکت در جشنواره مي توانند سي دي هاي اجراي زنده نمايش ها را به دبيرخانه جشنواره ارسال نمايند، کارها به صورت زنده يا سي دي ها بازبيني مي شود.

وي ادامه داد: اين جشنواره در سه بخش رقابتي مسابقه، تجربه هاي نو و مرور تئاتر استان و بخش ميهمان برگزار مي شود.

معاون هنري ارشاد خراسان رضوي در ارتباط با بخش هاي اين جشنواره اظهار داشت: در بخش مسابقه اولويت آثار با نمايش هايي است که در بستر داستاني و نوشتاري با موضوعات فرهنگ رضوي، ديني، بومي يا بسترهاي تاريخي، ادبي و اجتماعي و آداب و رسوم و سنت هاي منطقه و استان بهره مند باشند.

وي افزود: در بخش مرور تئاتر استان بهترين اثر از بين نمايش هاي سال ۸۹ و ۹۰ بدون محدوديت انتخاب مي شود.

مسگراني در خصوص بخش تجربه هاي نو تئاتر بيان داشت: در اين بخش نمايش هايي که در اجرا از نظريه ها و شيوه هاي نو و معاصر بهره مند باشند و محتواي داستاني و نوشتاري آن از موضوعات ديني و بومي، تاريخي و ادبي منطقه بهره جسته باشند با يکديگر رقابت خواهند کرد.

وي گفت: در جشنواره بيست و دوم يک بخش ميهمان نيز داريم که پذيراي پيشکسوتان و نمايش هاي داخل و خارج استان است که از ادبيات ايران و جهان بهره مند مي باشند.

معاون هنري ارشاد خراسان رضوي شرايط عمومي شرکت در جشنواره را اعلام کرد و اظهار کرد: آثار شرکت کننده در بخش مسابقه بايد حداقل ۵ شب اجرا در شهرهاي کوچک زير ۲۰۰ هزار نفر به تأييد ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ها يا انجمن هنرهاي نمايشي شهرستان و ده شب اجرا در شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر و تأييد انجمن هنرهاي نمايشي استان داشته باشند.

مسگراني افزود: بازبيني آثار دهم شهريور آغاز و اين جشنواره نيمه دوم مهرماه در مشهد برگزار مي شود./س


برچسب ها: معاون ، هنری ، اداره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.