گروه هاي جهادي سازمان بسیج دانش آموزی تشكيل و به مناطق زلزله زده اعزام می شوند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به  نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانش آموزی سرهنگ ممتحن سرپرست این سازمان گفت : پيرو تدابير مقام معظم رهبري « مدظله العالی»و تأكيدات معظم له در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر مبني بر هم گامي و مشاركت هم زمان آحاد مردم و مسئولين نظام در بازسازي هرچه سريعتر مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي ، گروه هاي جهادي دانش آموزی تشكيل و با هماهنگی های لازم به مناطق زلزله زده  اعزام می شوند.
سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی  افزود ؛ هرگروه جهادی دانش آموزی با ثبت نام از حداکثر 30 نفر از دانش آموزان داوطلب که از توانایی ، علاقمندی و انگيزه ی لازم برخوردا و توان جسمي و مهارتی مناسب را دارند تشکیل مي شوند .
ممتحن افزود ؛ هرگروه جهادی دانش آموزی توسط یک برادر فرهنگي (معلم) جوان ، علاقمند، با انگيزه، دلسوز و آشنا با فعاليت هاي گروهي دانش آموزان ،  مدیریت می شود . و استان هاي نزديكتر به استان آذربايجان شرقي از اولويت و اهميت بيشتري براي تشکیل و اعزام گروه هاي جهادي برخوردار هستند.
سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی  گفت : دانش آموزان منتخب برای گروههای جهادی میبایست از سلامت ، توانایی جسمی و مهارت و تجربه لازم برخودار بوده و فارغ التحصیل پایه سوم دبیرستان یا پیش دانشگاهی باشند .
ممتحن با تاکید بر حفظ سلامتی و ایمنی دانش آموزان افزود ؛ كليه دانش آموزان و بويژه مسئولين گروه هاي جهادي نسبت به رعايت مقررات ايمني و سلامت توجيه شده و به مسئولين اين گروه ها يادآوري و تأكيد مضاعف می گردد.    
سرهنگ ممتحن با اشاره  به شرایط جوی و موقعیت خاص مناطق زلزله زده گفت  ؛ لازم است اعضای گروه های جهادی ، لباس گرم و وسایل بهداشت شخصی به همراه داشته و حتی المقدور در صورت امکان تجهیزات مورد نیاز خود را نیز به همراه داشته باشند.
      سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی  ، تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت در گروه جهادی توسط دانش آموزان  داوطلب و اخذ رضايت نامه از ولي دانش آموزان و كليه اقدامات معمول در اعزام گروهی دانش آموزان را از مقدمات تشکیل گروه جهادی دانش آموزی دانست و افزود دریافت و تکمیل فرم شناسنامه اردوهای جهادی توسط گروه ها از سازمان بسیج سازندگی استانها و شهرستانها با هماهنگی حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی الزامی می باشد.
   وی خاطر نشان کرد اردوهای جهادی یا حرکت های جهادی ، فی سبیل ا... بوده و تقویت روحیه همدلی ، مشارکت ، دستگیری از انسانهای نیازمند و افزایش مهارتهای زندگی (فردی و گروهی) از جمله اهداف تربیتی این حرکت ارزشمند می باشد.
  ممتحن افزود: با هماهنگی های بعمل آمده ، از روز گذشته نماینده سازمان بسیج دانش آموزی  در استان آذربایجان شرقی مستقر شده و آماده هر گونه هماهنگی برای پذیرش و حضور گروه های جهادی دانش آموزی است . لذا قبل از اعزام می باید هماهنگی کامل با قرارگاه اردوهای جهادی سازمان بسیج مستضعفین مستقر در استان آذربایجان شرقی و نماینده این سازمان به عمل آید و از اعزام بدون هماهنگی کامل قبلی جداٌ پرهیز شود./
برچسب ها: گروه های ، بسیج ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.