مدير بازار فرابورس ايران از عرضه بلوكي سه شركت بالاست، پتروشيمي داراب و توليد نيروي برق آبادان از سوي سازمان خصوصي سازي خبر داد.

امير هاموني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: تعداد سهام مورد عرضه مهندسي ساختمان و تاسيسات راه آهن 25 ميليون و 991 هزار و 395 سهم و معادل 68.39 درصد از سهام اين شركت است كه روز دوشنبه 13 شهريور عرضه مي شود كه مالكيت آن را راه آهن جمهوري اسلامي در اختيار دارد.

وي تصريح كرد: عرضه به صورت يكجا و در بازار اول فرابورس ايران به صورت نقد و يا اقساط است حداقل پيش پرداخت نقدي 30 درصد تهيه شده و مابقي به صورت اقساطي مي باشد و دوره بازپرداخت اقساط آن 4 سال است.

هاموني اظهار داشت: ارزش پايه هر سهم بالاست معادل قيمت تابلوي فرابورس در روز قبل از عرضه به شرط آنكه از مبلغ 13هزار و 761 ريال كمتر نباشد و ارزش كل آن براساس همين قيمت پايه 357.6 ميليارد ريال تعيين شده است.

مدير بازار فرابورس تاكيد كرد: كارگزاران خريدار در صورت مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه معادل 1.7 ميليارد ريال است به صورت نقد با ضمانت نامه بانكي بدون قيد و شرط از مشتري دريافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده گذاري واريز و يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را مبتني بر اخذ تضامين به شركت فرابورس ارائه كنند.

وي ادامه داد: همچنين 139.3 ميليون سهم معادل 19.89 درصد از سهام شركت پتروشيمي داراب به نرخ پايه هر سهم هزار و 583 ريال به ارزش 220.5 ميليارد ريال سهم سه شنبه 14 شهريورماه به صورت يكجا و يا نقد و اقساط 30 درصد نقد مابقي اقساط سه ساله همچنين 220 ميليون سهم معادل صد درصد از سهام شركت توليد نيروي برق آبادان به ارزش 5.8 هزار ميليارد ريال به نرخ پايه هر سهم 26 هزار و 727 ريال به طور يكجا و نقد و اقساط با شرايط 20 درصد نقد و مابقي اقساط 6 ساله چهارشنبه 15 شهريور عرضه مي شود./عب
برچسب ها: فرابورس ، بازار ، خریدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار