با تاسیس بنیاد نخبگان آمار خروج استعدادهای برترونخبگان در دو سال اخیر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: بنا به گزارش اداره گذرنامه کشور، آمار خروج نخبگان از کشور به نحو مطلوبی کاهش یافته است.

رمضانی افزود: یکی از دلایل کاهش آمار خروج نخبگان ،تاسیس بنیاد نخبگان در کشور و نوع حمایت‌ها از این قشر است.

وی یکی از دستاوردهای مهم بنیاد نخبگان را توجه به نخبگان و استعدادهای برتر عنوان و تصریح کرد: ارائه تسهیلات تشویقی به نخبگان به منظور حمایت از این قشر از برنامه‌های این بنیاد است.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه باید امکاناتی در کشور فراهم شود تا نخبگان از این امکانات برای ارتقای خود استفاده کنند، تاکید کرد: ارائه تسهیلات سربازی، وام مسکن وشهریه تحصیلی برخی از حمایت‌های بنیاد نخبگان محسوب می‌شود.

رمضانی همچنین ارائه تسهیلات لازم به برندگان جشنواره‌های رازی، جوان خوارزمی و فارابی را از برنامه‌های بنیاد نخبگان برشمرد و افزود: از برگزیدگان مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت توسط وزارت کار و امور اجتماعی و برندگان المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی نیز از سوی بنیاد نخبگان حمایت می‌شود.

وی از حمایت بنیاد نخبگان از رتبه‌های برتر کنکور سراسری خبر داد و افزود:‌ 150 رتبه برتر گروه ریاضی فیزیک، 100 رتبه برتر علوم اجتماعی، 50 رتبه برتر گروه علوم انسانی و 20 نفر برتر گروه هنر از سوی بنیاد نخبگان حمایت می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به حمایت بنیاد نخبگان استان زنجان از 120 نخبه و استعداد برتر از ارائه تسهیلات لازم به این افراد خبر داد./س

برچسب ها: کاهش ، استعدادهای ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.