عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به دور جديد مذاکرات ايران با 1+5 گفت: تيم مذاكره كننده 1+5 با اين بينش که تحريم‌ها ايران را مجبور به عقب‌نشيني نخواهد کرد، در مذاکرات حاضر شود.

محمد اسماعيلي نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران  با اشاره به تعيين زمان دور جديد مذاکرات هسته‌اي ايران و 1+5 در اواخر ماه اوت، گفت: نتيجه دور بعدي مذاکرات بستگي به جلسات کارشناسان فني ايران و 1+5 دارد که تا چه اندازه بتوانند به توافق اوليه در زمينه بررسي پيشنهادها و اختلافات بر سر برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران برسند که در حال حاضر نيز اين نشستها از سوي نمايندگان طرفين مذاکره کننده استمرار دارد.

وي در ادامه با بيان اينکه نتيجه مذاکرات آتي را نمي‌توان پيش‌بيني کرد، افزود: اگر 1+5 در رابطه با برنامه هسته‌اي ايران منطقي برخورد کند، طبيعي است که مي‌توان به پيشرفت در مذاکرات اميدوار بود، اما گر آنها طبق روال گذشته خواهان آن باشند که نظام جمهوري اسلامي ايران از اهداف و برنامه‌هاي صلح‌آميز خود عقب‌نشيني کند نمي‌توان اميدي به نتيجه بخشي اين دور از مذاکرات داشت.

عضو کميسيون امنيت ملي در ادامه تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام کرده که آماده مذاکرات و شفاف‌سازي فعاليتهاي صلح آميز هسته‌اي خود است و گامهاي بسياري در اين زمينه نيز برداشته ، لذا اگر آنها منطقي درباره اين موضوع پيش بروند، مانعي از طرف ايران وجود ندارد ولي در غير اين صورت، اگر بخواهند با زور حرف خود را به کرسي بنشانند طبيعي است که ايران نيز زير بار نخواهد رفت، بنابراين بايد منتظر نحوه برخورد 1+5 در اين دور از مذاکرات بود.

نماينده مردم زنجان و طارم با اشاره به نتيجه بخش‌نبودن مذاکرات گذشته اظهار داشت: دليل آنکه مذاکرات تاکنون بي‌نتيجه بوده، آن است که تيم مذاکره کننده غربي که پاي ميز مذاکرات حضور مي يابند خود تصميم گيرنده نيستند، بلکه خواستنه‌هاي آمريکا و صهيونيستی را در مذاکرات مطرح کنند، لذا طبيعي است که نظرات آنها به هيچ‌وجه مورد قبول نظام جمهوري اسلامي ايران نباشد و اگر دوباره بخواهند سياستهاي ديکته شده آنها را دنبال کنند خيلي نمي‌توان به نتيجه مذاکرات اميدوار بود.

وي در ادامه اظهار اميدواري کرد: 1+5 در اين دور از مذاکرات به اين نتيجه رسيده باشد که فشارها و تحريم‌ها در جمهوري اسلامي ايران کارساز نيست و ايران از هدف خود چشم‌پوشي و عقب‌نشيني نخواهد کرد.

عضو کميسيون امنيت ملي در پایان درباره محل برگزاري مذاکرات گفت: اينکه کدام کشور ايستگاه بعدي مذاکرات باشد خيلي مطرح نيست بلکه موثرتر از آن، اين است که طرف غربي با حسن نيت  و منطق در مذاكرات حاضر شود تا بتوان از اين نشست نتيجه بگیرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مذاکره ، ایران ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار