کارشناسان معتقدند که سن استفاده از لوازم آرایشی در کشور رو به کاهش است و علت اصلی آن را می توان آموزش محدود در این مسئله و الگوبرداری از کشور غربی دانست.

  غلامرضایی آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از علل استفاده از لوازم آرایشی را جلب نظر جنس مخالف و مطلوب جلوه شدن در جامعه می توان دانست و پایین آمدن سن استفاده از لوازم آرایش جنبه ی تقلیدی دارد و بسیاری از موارد جوان یا نوجوان بدون آنکه علت کارش را بداند می خواهد از دیگران الگوبرداری کند.

وی در مورد استفاده از لوازم آرایشی در کشورهای غربی عنوان کرد: در کشورهای غربی جوانی را زیبایی می بینند و معتقدند جوانی عین زیبایی است و استفاده از این لوازم همراه با منطق است، به طوریکه وقتی به سنین بالا می رسند برای رفع چین و چروک های صورت از لوازم آرایشی استفاده می کنند، این در حالیست که استفاده از لوازم آرایش در کشور ما در میان کودکان نیز وجود دارد.

این آسیب شناس با اشاره به اینکه آموزش و تربیت فرزندان یک جامعه از خانواده شروع می شود، اظهار داشت: متأسفانه آموزش در جامعه ها محدود است و بسیاری از موضوعات برای خانواده ها خط قرمز است و نمی خواهند که با فرزندانشان در این رابطه حرف بزنند، در حالی که در همه جای دنیا و در کشورهای پیشرفته خانواده مسائل مختلف را به فرزندان خود آموزش داده و حسن و قبح آن را توضیح می دهند.

وی ادامه داد: ما همواره در خانواده، مدرسه و جامعه عامل سرکوب این موضوع بوده ایم و نه عامل تعلیم و آموزش های لازم در این نهادها به فرزندانمان، شاید به این دلیل باشد که به اصطلاح خودمان چشم و گوش فرزندانمان باز نشود ولی این طرز فکر دیگر در این عصر ارزشی ندارد زیرا با پیشرفت زیاد ارتباطات کودکان و نوجوانان تقریباً با تمام مسائل آشنا می شوند و این وظیفه ی ماست که به آنها روش درست زندگی را بیاموزیم.

غلامرضایی با اشاره به اینکه شکل استفاده از لوازم آرایش، به خود فرد و آموزش بر می گردد، گفت: کشورهای اروپایی و غربی در حالیکه خود تولید کننده لوازم آرایشی اند، اما به دلیل آموزش درست در سنین پایین، کمتر از لوازم آرایش استفاده می کنند.
وی در پایان با اشاره به تبعات استفاده از لوازم آرایشی خاطر نشان کرد: علاوه بر بیماری های پوستی که ناشی از تأثیر مواد شیمیایی بر پوست است،‌استفاده از لوازم آرایشی از نظر اجتماعی نیز برای فرد تبعات منفی در بر خواهد داشت./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار