بهای انواع سوخت در فرانسه طی روزهای گذشته افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی ؛ با وجود وعده ها ، بهای سوخت در فرانسه نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته است.

بهای گازوئیل در فرانسه در مقایسه با هفته گذشته یک و نیم سانتیم افزایش یافته و به یک یورو و چهل و چهار سانتیم یعنی معادل حدود سه هزار و هشتصد تومان در هر لیتر رسیده است.

بنزین بدون سرب نیز با سه سانتیم افزایش نسبت به هفته گذشته به یک یورو و شصت و هشت سانتیم برابر با چهارهزار و چهارصد و سی تومان رسیده است.

یک شهروند فرانسوی می گوید : به علت گرانی سوخت سعی می کنم در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنم ،من در منطقه محل اقامتم از خودروی شخصی استفاده می کنم اما در پاریس از خودروی عمومی استفاده می کنم چون سوخت خیلی گران است . 

یک شهروند دیگر فرانسوی در حالی که به قیمت انواع سوخت در یکی از جایگاههای سوخت اشاره می کرد گفت : من می خواهم به تعطیلات بروم اما قیمت سوخت بسیار بالا است قیمت ها به طور ناعادلانه ای افزایش می یابد و بهتر است که ما کمتر خودرو بخریم .

کارشناسان معتقدند بهای سوخت به سرعت کاهش نخواهد یافت. علت این امر اوضاع بین المللی و تنش های خاور میانه است که روی بهای نفت خام تاثیر می گذارد.

فرانسوا پرن تحلیل گر مسائل راهبردی می گوید : از اول ژوئیه و در ماه اوت بهای سوخت بار دیگر افزایش یافت نکته مهم دیگر نرخ برابری یورو و دلار است.در فوریه سال دو هزار و دوازده قیمت سوخت یک یورو بود اما در روزهای گذشته این رقم به یک یورو و سه سانتیم افزایش یافت .گرانی سوخت را نیز می توان به مالیات هایی که دولت بر انرژی وضع کرده و آن ها را کاهش نداده است ربط داد.



برچسب ها: فرانسه ، افزایش ، سوخت ، بها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار