هماهنگ کننده ويژه سازمان ملل در برقراري روند صلح در خاورميانه در بيانيه اي امروز اعلام کرد تشکيلات خودگردان فلسطيني مشروعيت خود را در آينده‌اي بسيار نزديک در نزد مردم فلسطين از دست مي دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ رابرت ِسري  در تل آويو گفت : به نظر من چنانچه تشکيلات خودگردان فلسطين قادر نباشد در جهت پيشبرد اهداف سياسي و تاسيس کشور فلسطيني در صلح و آرامش و درکنار اسرائيل گام بردارد،‌ در آينده اي بسيار نزديک مشروعيت خود را از ديد مردم فلسطين از دست مي دهد.
وي گفت : برخي بر اين باورند مستحکم بودن اقتصاد فلسطين براي حفظ ثبات در کرانه باختري رود اردن کفايت مي کند. در سال هاي اخير با رشد اقتصادي قابل توجه در سرزمين هاي فلسطيني،‌ ما شاهد برقراري ثبات و همچنين همکاري بي سابقه اسرائيل و فلسطين در زمينه امنيتي بوده ايم. ولي رشد اقتصادي به تنهايي تضمين کننده آينده پايدار نيست. 
نماينده سازمان ملل گفت : هيچ نهاد سياسي چنانچه تنها بر اقتصاد تکيه کند و مشروعيت سياسي خود را از دست دهد نمي تواند ماندگار باشد. اگر راه حلي سياسي را براي ايجاد کشور فلسطين پيدا نکنيم،‌ من از اين بيم دارم که نهادهاي فلسطيني اعتبار خود را از دست دهند و فروپاشند.  
مذاکرات مستقيم بين اسرائيل و تشکيلات خودگردان فلسطين از سپتامبر 2010 متوقف شده است. جامعه بين المللي دو طرف را تحت فشار قرار داده است تا سر ميز مذاکره حاضر شوند ولي تاکنون بي فايده بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار