معاون عمرانی استانداری استان مركزی گفت: 27 هزار واحد مسكونی غیراستاندارد روستایی این استان تاكنون استحكام بخشی و بازسازی شده است.

بازوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: بیش از یكصد هزار واحد مسكونی فرسوده و غیراستاندارد در روستاها و حاشیه شهرهای استان مركزی وجود دارد كه با زلزله شش و یك دهم درصدی تخریب می شود و باید روند بازسازی آن ها تسریع شود.

وی اظهار كرد: سهم بازسازی واحدهای مسكونی فرسوده استان برای اعطای تسهیلات بانكی پارسال سه هزار واحد بوده كه با پرداخت تسهیلات بانكی 200 میلیون ریالی 839 واحد آن بازسازی شد.

معاون عمرانی استانداری استان مركزی بیان كرد: سهمیه بازسازی واحدهای مسكونی روستایی استان امسال نیز سه هزار واحد است كه تنها برای یكهزار واحد آن منابع تسهیلات تخصیص شده و تاكنون تنها پرونده 200 واحد در دست بررسی است.

بازوند عنوان كرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه كشور باید 10درصد بافت فرسوده شهرها و مناطق روستایی احیا شود كه در سال اول برنامه، دو درصد و امسال نیز احیای پنج درصد هدفگذاری شده كه برای تحقق آن باید روند اعطای تسهیلات سرعت یابد.

وی خاطرنشان كرد: رعایت آیین نامه ویرایشی 2800 ساخت و ساز شهرها و تقویت نظارت بر مهندسی سازی، بسیار مهم است و از برنامه های اولویت دار استان مركزی محسوب می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.