با نابودی محصولات کشاورزی به علت خشکسالی وسیع در آمریکا،‌ قیمت مواد غذایی مانند ذرت، سویا و گندم همچنان روندی صعودی دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ایندیپندنت ؛ از ابتدای امسال قیمت محصولات زراعی مانند ذرت و سویا چنان به سرعت بالا رفته است که از این لحاظ از مواد خام معدنی مانند نفت و طلا پیشی گرفته و همین امر منجر به افزایش هزینه های مواد غذایی شده است. 

در آمریکا بدترین خشکسالی طی پنجاه سال، تقریبا یک ششم محصول ذرت این کشور را نابود کرده و قیمت ذرت از ماه ژوئن بیست و هفت و هفت دهم درصد افزایش داشته است.
پروفسور ویتاکر استاد اقتصاد زراعی در دانشگاه ایلی نویز هشدار داد، مصرف کنندگان ممکن است افزایش فرآورده های غذایی و اقلام مبتنی بر ذرت از جمله مواد آرایشی را تلاش شرکتها برای تحمیل هزینه های بالاتر مواد بر مصرف کنندگان قلمداد کنند. 

نابودی محصول ذرت بر قیمت فرآورده های مبتنی بر گندم نیز به علت افزایش تقاضا برای یک محصول جایگزین تاثیر می گذارد.

در چنین اوضاعی، انتظار می رود شرایط مرطوب آب و هوایی در انگلیس و تاثیر مخرب آن بر محصولات محلی حتی موجب بالارفتن بیش از پیش قیمتها شود.

ذرت تنها محصولی نیست که متحمل خسارت ناشی از شرایط آب و هوایی در آن سوی اقیانوس اطلس شده است. انتظار می رود کشت سویا در آمریکا بدترین کیفیت را طی پنج سال داشته باشد به طوری که به گزارش اداره کشاورزی آمریکا، چهل و هفت درصد این محصول کیفیت پایین یا بسیار پایینی دارد. از میان همه محصولات غذایی بررسی شده، قیمت دانه سویا با افزایش تقریبا سی و هشت درصد بیشترین افزایش را طی شش ماه گذشته داشته است.
برچسب ها: آمریکا ، قیمت ، صعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار