دولت آمریکا با نصب نرم افزاری خاص روی دوربین های مدار بسته ای که در خیابان های سراسر این کشور نصب کرده است، از مردم کشورش جاسوسی می کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، گزارش اخیری که ویکی لیکس آن را منتشر کرده است نشان می دهد سامانه جدیدی که "ترپ وایر" خوانده می شود، نرم افزاری است که امکان دسترسی به همه دوربین های مدار بسته سراسر آمریکا را به دولت این کشور می دهد تا همه اطلاعات لازم را در مرکز اطلاعاتی مربوط جمع آوری کند.

بر اساس اطلاعاتی که ویکی لیکس منتشر کرده است، دوربین های مدار بسته ای که در سراسر آمریکا نصب شده است، همه حرکات شهروندان آمریکایی را در اماکن عمومی جمع آوری می کند.

این نرم افزار به شرکت نبراسکا کورپوریشن تعلق دارد و سه عامل سابق سیا آن را تولید کرده اند. همه اطلاعات ثبت شده در دوربین های مدار بسته اعم از شناسایی چهره یا حرکات مشکوک به وسیله این نرم افزار جمع آوری می شوند و احتمال حمله تروریستی در یک نقطه به وسیله این نرم افزار تحلیل و پیش بینی می شود.

تئوری اولیه درباره این نرم افزار، نوعی پایش پیش از حمله است و در صورتی که چهره فردی از نظر برنامه ریزان این نرم افزار، مشکوک تشخیص داده شود؛ چهره وی در مرکز داده ها با تروریست های شناخته شده مقایسه می شود و با توجه به اینکه در مکان های عمومی، حقوق خصوصی در نظر گرفته نمی شود می توان به شکلی این اقدام را نیز قانونی تلقی کرد. با این حال نگرانی موجود این است که چنین اقدامی می تواند حسی نادرست از امنیت را در میان مردم و نیروهای امنیتی ایجاد کند.
برچسب ها: جاسوسی ، آمریکا ، دوربین ، trapwire
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار