رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور با اشاره به آغاز مرحله دوم سفرهاي طرح تابستاني از 29 مرداد گفت : اين طرح تا دوم مهر ماه ادامه پيدا مي‌کند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شهريار افندي زاده در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت :ما پيش‌بيني کرده‌ بوديم که سفرهاي گسترده از روز چهارشنبه و پنجشنبه کليد بخورد و به خوبي مديريت کرديم.

وي افزود : از 29 مرداد طرح مشترک سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ، پليس راه ، هلال احمر ، اورژانس و ساير ارگان‌هاي مسئول آغاز شده است.

افند زاده گفت : طبيعي است که با توجه به تعطيلات عيدفطر و همچنين تعطيلات دوره برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران ، سفرهاي زيادي در اوايل شهريور داشته باشيم.

افندي زاده گفت : امکانات و تجهيزاتي که سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي دارد در اختيار هموطنان قرار مي گيرد که در دو بخش است.

وي افزود :‌ بخش اول حمل و نقل عمومي است و بيش از 18 هزار اتوبوس، 33 هزار ميني‌بوس و 34 هزار سواري‌هاي کرايه در خدمت هموطنان است و از طريق شرکت‌ها، موسسه‌هاي حمل و نقل سرويس دهي مي‌کنند.

وي افزود : در مرحله نخست طرح تابستاني بيش از 90 ميليون نفر- مسافر از طريق ناوگان حمل و نقل عمومي جابجا شدند که رشد 4 درصدي دارد و پيش‌بيني مي شود تا پايان طرح در بخش حمل ونقل عمومي حدود 145 ميليون تا 150 ميليون نفر جابجا شوند.

معاون وزير راه و شهرسازي ابراز اميدواري کرد روند رو به کاهش سانحه در ناوگان حمل و نقل مسافري ادامه داشته باشد.

افندي زاده گفت : گروه‌هاي راهداري خود را که بيش از 11 هزار راهدار هستند ، متناسب با نيازها در جاده‌هاي کشور مستقر مي کنيم و راهدارخانه ها به تجهيزات خدمات‌رساني مجهز هستند و توصيه‌هاي اميني جدي گرفته مي شود.

وي با بيان اين که واژگوني خودرو از علل اصلي تصادفات است گفت : ساعت 12 ظهر تا 8 بعدازظهر بيش از 50 درصد تصادفات اتفاق مي‌افتد که نشان مي‌دهد در آن ساعت ها بايد کنترل خوبي داشته باشيم. وي افزود : تمام امکانات ارگان‌ها و نهادها در اختيار مردم قرار مي‌گيرد ، اما رفتار خود شهروندان در مديريت ترافيک و تنظيم زمان سفر در کاهش مشکلات ، سهم اصلي را دارد./عب
برچسب ها: طرح تابستانی ، سفر ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار