توسعه و تكميل زيرساخت هاي مناطق آزاد و انتقال دانش به كشورهاي همسايه زمينه را براي پويايي مناطق آزاد تجاري فراهم مي كند.

شهباز يزداني مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: منطقه آزاد چابهار از نظر موقعيت جغرافيايي در كشور بسيار مناسب است و اين منطقه با كشورهاي آسياي شرقي، شرق آفريقا، آسياي ميانه و اروپا دسترسي دارد و به همين دليل بايد از اين فرصت ها براي ترانزيت كالا بهترين و بيشترين بهره برداري را به عمل آورد.

وي تصريح كرد: منطقه آزاد تجاري و صنعتي چابهار 2 كريدول از شمال به جنوب و شرق به غرب كشور محسوب مي شود كه همين ويژگي مي تواند موقعيت ممتازي براي ترانزيت كالا از اين منطقه را محيا كند.

يزداني اظهار داشت: همچنين اين كشور به لحاظ داشتن قابليت هاي تجاري و پزشكي پيشرفت خوبي در اقتصاد كشور كسب كرده و اين توانمندي ها مي تواند در راستاي انتقال دانش به كشورهاي همسايه نقش قابل توجهي را ايفا كند.

مديرعامل سازمان منطقه اي آزاد چابهار تاكيد كرد: با توسعه و تكميل زيرساخت ها مي توان ادعا كرد كه منطقه آزاد تجاري و صنعتي چابهار مي تواند به اندازه نفت در اقتصاد كشور نقش آفريني كند.

وي با تاكيد بر ضرورت توسعه صنعت گردشگري در كشور و نيز منطقه آزاد تجاري و صنعتي چابهار تصريح كرد: خوشبختانه طي سال هاي اخير ميزان جذب گردشگر در اين منطقه رشد قابل ملاحظه اي داشته است.

وي خاطرنشان كرد: اين منطقه با دسترسي به بنادر و تنگه هرمز مي تواند به عنوان تنها بندر اقيانوس ايران تعاملات بيشتري در زمينه توسعه تجارت با كشورهاي همسايه را فراهم كند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار