مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در درآمد ملّی و ارزآوری ازمهم ترین اثرات صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: صنایع غذایی در زُمره نسل اولین صنایع ایجاد شده در کشور قرار می گیرد.

وی با اشاره به مزایای صنایع تبدیلی و تکمیلی تصریح کرد: تامین نیازهای تغذیه ای، ارزش افزوده بالاتر و کاهش ضایعات کشاورزی راباید از نقش های مهم و تاثیرگذار صنایع تبدیلی و تکمیلی بدانیم.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: اشتغال زایی، کاهش فقر، پاسخگویی الگوهای زندگی و درنهایت افزایش سطح آگاهی های عمومی از دیگاه کارشناسان صنایع تبدیلی و تکمیلی به عنوان امتیاز صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان می شود.

وی اظهار داشت: رشد و پیشرفت صنایع تبدیلی ضمن توزیع پذیر و اقتصادی تَرنمودن کشاورزی تحریکی برای ایجاد کارخانه و به دنبال آن کشت محصول و در نهایت ایجاد امیدواری در کشاورزان خواهد بود.

برنو ضمن متذکر شدن منابع محدود آبی و خاکی در آذربایجان شرقی تاکید کرد: با درنظر گرفتن افزایش جمعیت و افزایش نیاز به غذا و افزایش فرهنگ مصرف، باید نیازهای غذایی را با منابع محدود آب و خاک تولید کنیم و بهره برداران با بهره گیری ازهمین منابع محدود، محصولاتی سالم و با کیفیّت تولید کنند./س

برچسب ها: مشارکت ، صنایع ، تبدیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.