استاندار اصفهان گفت: با صادرات یك میلیارد و 40 میلیون دلار كالا از این استان به كشورهای مختلف در چهار ماه گذشته نسبت به چهار ماه نخست پارسال 48 درصد افزایش را شاهد بوده ايم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاكر اصفهانی' در گردهمایی شهرداران شهرستان های استان اصفهان، میزان صادرات استان اصفهان به كشورهای جهان در سال گذشته را دو میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام كرد و افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میزان صادرات استان اصفهان به بیش از سه میلیارد دلار برسد.

ذاكر اصفهانی با اشاره به افزایش صادرات استان اصفهان از سال 80 تا 87 به ميزان 20 درصد و رشد 120 درصدي از سال 88 تاكنون، اين افزايش را نشانگر موفقیت های استان اصفهان در زمینه صادرات دانست و گفت: اين در حالي است كه غربی ها برای تحریم محصولات كشورمان تلاش می كنند.

استاندار اصفهان تصریح كرد: استان اصفهان در زمینه صادرات و تولیدات خود از توانمندی زیادی برخوردار است و باید تلاش بیشتری انجام شود وي در ادامه گفت: آمار نشاندهنده آن است كه اصفهان در زمینه صادرات عملكرد خوبی داشته و این موفقیت در سایه تعامل دستگاههای مختلف استان، بانك ها و بخش خصوصی حاصل شده است. وي با اشاره به پدیده خشكسالی كه يكي از تهدیدات پیش روی استان اصفهان است اظهار داشت: برای بهبود وضع خشكسالی در استان اصفهان، ارتباط خوبی بین صنعت آب و دانشگاهها برقرار شده است و با برگزاري همايش هاي متعدد در اين زمينه اطلاعات خوبی برای بهبود شرایط موجود به دست آمده است كه می تواند زمینه ساز خدمات بیشتر در زمینه بهبود وضع خشكسالی استان شود.

استاندار اصفهان با اشاره به تغيير ساعت كار ادارات استان افزود: اين اقدام استانداري در زمينه صرفه جويي در برق و آب اتخاذ شده كه با اين تصميم سه درصد از بار مصرف برق استان كاسته شده است كه بنا به اعلام برق منطقه اي اصفهان اين ميزان معادل توليد يك نيروگاه 100 مگاواتي مي باشد البته اين امر به صرفه جويي در مصرف آن نيز منجر شده است.

وی در پايان از فعالیت شهرداران شهرستان های استان قدردانی كرد و گفت: در سال گذشته پنج هزار طرح عمرانی در استان اصفهان به بهره برداری رسید كه بخش زیادی از این طرح ها به شهرداریهای شهرستان های استان اختصاص داشت./س

برچسب ها: اصفهان ، صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.