رو سفید از بار گناه در تجلی گاه خالق حاضر می شویم و به یومن بنده تازه متولد شده فطر را ستایش وار نثار عفو و رحمتش می کنیم.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،بندگی را به حرمت ماه رمضان پیش کشی حضور غایب از نظر ها می کنیم و به جاودانگی نو خلقت وجودمان، پاکی اعمال و زلالی دل ها، فطر را جشن میگیریم.دستان نیازمند رو به آسمان است و نیت ها ذکر قنوت می شود.
اللهم اهل الکبریا را شایسته بخشش و عفو و رحمت می دانیم و عید را بر جان پاک مومنان شاد باش می فرستیم خلقت جدید آدمهای رنگین کمانی چلچراغ شهر می شود و سجده بر خاک سر تسلیم بر بزرگی معبود فرود می آوریم.اینک زبان روزه را با نماز فطر افطار می کنیم و  بار شب های قدر را در سجاده هستی تار و پود می زنیم.
سید محمد باقر علم الهدی کارشناس مذهبی از فطر این چنین گفت: فطر به معنای خلقت و جدا شدن است خلقت بنده و شکل گیری شخصیتی جدید و جدا شدن و بریدن از گناه و معصیت و متصل شدن به ملکوت را معنا می دهد.
وی افزود: عید فطر اولین روز آفرینش است که پیام آراستگی  و تولد انسان جدید را به همراه دارد،انسانی با دستاوردهای ارزشمند ملکوتی که حفظ آن بزرگترین رسالت است.
علم الهدی خاطر نشان کرد: دستاوردهای ماه رمضان آشنایی با قرآن و خداست که یاد گرفتیم زبان، دست،  چشم و تمامی اعضای خود را کنترل کنیم و از معصیت دور بمانیم و این تجربه ارزشمند ملکوتی را بعد از 30 روز در جان خود زنده نگه داریم.
وی عنوان کرد: شب و روز عید فطر خداوند به اندازه همه افرادی که در طول ماه رمضان مورد عفو قرار گرفته اند می بخشد چرا که دیگر تا سال آینده این چنین سفره ای برای بندگان پهن نمی شود. افراد جا مانده از غافله عفو خداوند در این روز فرصتی مجدد برای توبه خواهند داشت.
علم الهدی در پایان بیان کرد: فطریه دادن در روز عید فطر مالیات خداوند برای بندگان است که با پرداخت آن توسط افراد مشمول نیاز فقرا را تاحدی برطرف می کند.بهشتی دیگر در زمین پدیدار شد و مهمانان با اعمال سفید بدرقه می شوند.هوای شیطان آلوده است و ریه ها را مسموم نکنیم./ف
 گزارش از مرضیه فرزعلیان
برچسب ها: فطر ، عید ، سجده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار