حسيني درمشهد مقدس با بیان اینکه‌ باید از همه ظرفیتهای بخشهای تاثیر گذار برای توسعه فرهنگ و معارف قرآنی نهایت استفاده را کرد،تصریح کرد:گسترش فرهنگ و معارف قرآنی رمز سعادت و موفقیت جامعه اسلامی ما است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی ،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ،سید 'محمد حسینی' جمعه شب در مراسم اختتامیه نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد افزود: گسترش فرهنگ و معارف قرآنی رمز سعادت و موفقیت جامعه اسلامی ما است و باید از پتانسیل های بخشهای موثر برای تبیین این معارف در سنین مختلف بهره لازم را برد.

 وی ادامه داد: هنرمندان بخشهای گوناگون و هنرهای تجسمی با افزایش ورود به عرصه فعالیتهای قرآنی از بستر و ظرفیت هنر برای گسترش و تبیین معارف قرآنی در جامعه استفاده کنند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه خواستار توجه بیشتر به آموزشهای قرآنی در سطوح سنی گوناگون و از دوران مهد و پیش دبستانی تا دانشگاهها و مراکز آْموزش عالی شد.

حسینی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالان و هنرمندان فعالیتهای قرآنی حمایت می کند و فضای لازم فراهم می کند تا افراد متعهد بیشتر وارد این عرصه شده و شاهد به فعلیت رساندن ظرفیتهای بالقوه در این عرصه باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در قرآن توجه خاصی به سرگذشت و داستانهای زندگی انبیاء‌ شده و یک چهارم این کتاب الهی به این بخش اختصاص یافته است.

حسینی اظهار داشت: این مساله دست مایه بسیار خوبی برای داستان نویسان است تا با توجه به این مساله مهم غنای کاری خود را افزایش بدهند.

وی گفت: امروز رمز آزاد سازی فلسطین و مقابله با سیاستهای خصمانه مستکبران تمسک به آیات و معارف قرآنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: امروز مهمترین وظیفه ما معرفی قرآن به جهان و توسعه معارف قرآن در دنیا است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از تصویب اساسنامه بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) خبر داد و گفت:‌ این بنیاد طی چند ماه آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی از تعدادی از شرکت کنندگان در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد تقدیر شد.

هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با حضور فعالان قرآنی و فرهنگی از 11 استان کشور و 9 کشور اسلامی در قالب 42 بخش و 870 غرفه و به وسعت 23 هزار متر 22 الی 27 مردادماه جاری در نمایشگاه بین المللی مشهد دایر بود.

شرکت کنندگان در این نمایشگاه فعالیتهای خود را در زمینه های تبلیغات، محافل و نشست‌ها، موسسات و تشکل ‌های قرآنی، ادارات، نهادها و سازمان‌های هنری، کودک و نوجوان، نشر الکترونیک، نشر مکتوب، مطبوعات دینی، بصیرت و جنگ نرم، بیداری اسلامی، تدبر در قرآن و داستان‌ های قرآنی در معرض دید عموم قرار دادند.

سایر بخش های نمایشگاه یاد شده فیلم ‌های قرآنی و ایده ‌پردازی قرآنی، آموزش، ختم روزانه قرآن، روابط عمومی، نظارت و ارزیابی، سحری‌ خوانی و مناجات ‌خوانی، قرآن و نسخ خطی، شعر و ادب، صنایع دستی، مشاوره‌های قرآنی، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و تجلیل از برگزیدگان و خادمان قرآن بود.

ترجمه تصویری آیات کلام وحی، آستان قدس رضوی، فرهنگ و هنر مساجد، حوزه علمیه، دانشگاه، بانوان و خانواده، مشاوره قرآنی، مقاومت و قرآن، عترت و ولایت، فرهنگسراهای تخصصی شهرداری مشهد، قرآن و نجوم، قرآن و فرهنگ ملل و تدبر در قرآن و سیره و پ‍‍ژوهشهای قرآنی دیگر بخشهای این نمایشگاه بود./ي2
برچسب ها: وزیر ارشاد ، قرآن ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار