مراسم اختتاميه بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، با پيام تصويري از آيت‌الاه جوادي آملي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، مراسم اختتاميه نمايشگاه با حضور عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما، حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدي رئيس بيستمين نمايشگاه قرآن و عليرضا تقي پور قائم مقام رئيس نمايشگاه و قرآن شب گذشته در مصلي برگزار شد.
در ابتداي مراسم آيت‌الله جوادي آملي پيام تصويري براي اختتاميه نمايشگاه قرآن ارائه فرمود كه قسمتي از متن اين پيام بدين صورت بود: من از همه برادران و خواهران بزرگواري كه اين نمايشگاه را برگزار كردند و از كساني كه از اين نمايشگاه بازديد كردند، حق شناسي مي‌كنم.
وي ادامه داد: عقل كه تمامش تقوا است، راس فضايل اخلاقي و ره‌توشه آخرت است نام گرفته است.
ايشان تاكيد كردند: ذات براي آن است كه اين سالك به مقصد برسد و اميدواريم همه در تحصيل ره توشه و هم در تحصيل علم و شريعت آن قدر كوشا باشيم كه ما را به مقصد برساند.
آيت الهه جوادي آملي گفت: ان‌شا الله در تحصيل راه هاي ديگر كه در قرآن ذكر شده كوشا باشيم تا به مقصود برسيم و از مقصد به مقصود و مقصود را در مقصد پيدا كنيم، كه چيزي بالاتر از آن نيست.
در ادامه مراسم عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما جمهوري اسلامي تصريح كرد: از برگزار كنندگان اين دوره از نمايشگاه جناب حجت‌الاسلام محمدي تشكر و از وزير ارشاد به خاطر تلاشي كه اين امكان و ظرفيت بزرگ معنوي انجام دادند، تقدير و تشكر مي‌كنم.
وي ادامه داد: اگر از خدا درخواست كنيم، اخلاق قرآني به ما عنايت كند چيزي برتر و برجسته را در اختيار ما قرار مي‌دهد و كساني كه با قرآن محشورند، از آن بهره‌مند مي‌شوند.
ضرغامي گفت: اين مراسم با شكوه قرآني برگزار شد كه من با يك گفته از شهيد مطهري نتيجه گيري مي‌كنم شهيد مطهري فرمود "قرآن در برخورد با مسائل بشريت روش خاصي دارد. يعني هم اغناي عقلاني مي‌كند و هم مانند حكيم درمان مي‌كند."
در طي مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدي رئيس نمايشگاه بيستيمن نمايشگاه قرآن اظهار داشت: بيستمين نمايشگاه قرآن كريم در حالي تمام مي‌شود كه 40 بخش فعال داشته كه 10 بخش آن جديد بوده كه 150 نشست علمي و 360 نشست حوزوي و علمي و قريب 200 محفل قرآني قابل توجه و با ارائه 500 اثر قرآني انجام گرفت.
وي ادامه داد: در نمايشگاه قرآن امسال 40 كشور در بخش بين‌المللي حضور فعال داشتند و همچنين 30 اثر فاخر قرآني رونمايي شد كه امروز برخي از رونمايي‌ها ادامه دارد و اين رونمايي‌ها غير از رونمايي‌ها در بخش‌ها بود.
حجت‌الاسلام محمدي گفت: در بخش عفاف و حجاب بيش از 10 هزار نفر در كتابت قرآن شركت كردند و 300 مشاور كه از قم، تهران و اصفهان براي پاسخ‌گويي به نيازهاي مردم حضور پيدا كردند.
وي افزود: در بخش رسانه‌هاي ديجيتال 100 غرفه با معرفي 200 سايت و بيش از 200 نرم‌افزار قرآني در نمايشگاه قرآن امسال انجام گرفت. همچنين 200 تئاتر در حوزه قرآن به اجرا درآمد كه ركوردي بي‌سابقه بود و در بخش تحول علوم انساني 150 اثر پژوهشي معرفي شد.
رئيس بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم گفت: ما مفتخريم كه ركورد بازديد كنندگان را در طول تاريخ نمايشگاه قرآن در هم نورديد و آمار بازديدكنندگان دو و نيم ميليون نفر رسيد در حالي كه در نمايشگاه سال گذشته دو ميليون و دويست هزار نفر بازديد كننده داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار